Kundservicemedarbetare till Kalmarhem

Arbetsbeskrivning


Kalmarhem AB är ett kommunägt bostadsbolag som bygger, förmedlar och förvaltar bostäder i Kalmar kommun. Totalt har vi ca 4 700 lägenheter varav ca 1 000 är studentlägenheter. Kalmarhem AB ska vara det självklara alternativet för alla som vill bygga sin livsmiljö i Kalmar. Våra medarbetare är en av våra främsta tillgångar och ska alltid sätta kunden i fokus. Kalmarhem AB ska vara ett föredöme inom branschen och arbetar efter mottot ?Helt & Rent, Tryggt & Snyggt?. Bolaget omsätter ca 300 Mkr och vi är ca 50 medarbetare på Kalmarhem.

Kalmarhem söker dig som är intresserad av ett sommarvikariat i vårt kundserviceteam.

Arbetsuppgifter
I din roll som kundservicemedarbetare kommer du att vara en viktig länk till våra kunder med daglig kontakt via besök, per telefon och mail. Kundservice är den centrala stödfunktionen i företaget dit bolagets befintliga samt presumtiva kunder vänder sig i olika ärenden. Ärenden rör bland annat kontraktsrelaterade frågor, serviceanmälan, nyckelhämtning/lämning och att svara på allmänna frågor rörande boende eller sökande av boende.

Kvalifikationer
- Avklarad gymnasieutbildning
- Minst två års erfarenhet av kundtjänst och administrativa uppgifter
- Goda kunskaper inom Officepaketet
- Erfarenhet av vårt fastighetssystem Incit Xpand är en merit
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Din profil
Du kommer att ingå i ett team där engagemang, eget ansvar och laganda värdesätts högt, det är därför av stor vikt att du har lätt för att samarbeta och tycker om att arbeta i grupp. Hos oss är kunden alltid i fokus och vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som har stor social kompetens, hög servicekänsla, är noggrann, strukturerad och flexibel med en positiv, trygg attityd och kan ge klara besked. Du bör klara av ett högt tempo och snabbt kunna växla mellan olika arbetsuppgifter utan att tappa kundfokus och servicenivå.

Arbetstid: Heltid, vardagar 07:30-16:15 under perioden maj-aug med start enligt överenskommelse.

Eftersom vi gör ett löpande urval rekommenderar vi att du skickar in din ansökan omgående, dock senast den 27 april. Bifoga CV och personligt brev till marie.du.rietz@kalmarhem.se.

Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Marie du Rietz på telefon 0480-44 75 27, 0703 44 75 27 eller maila din fråga till marie.du.rietz@kalmarhem.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Arbetsledare Ola Eliasson
0480447583
Fastighetschef Niclas Ohlslöf
0480447513
Fastighetschef Niclas Ohlslöf
0480-44 75 13

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kalmarhem AB
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Publicerat: 15 april 2014

Besöksadress

LARMTORGET 3
KALMAR

Postadress

BOX 305
KALMAR, 39123

Liknande jobb


Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024

Kundkommunikatör till MittSverige Vatten och Avfall

Kundkommunikatör till MittSverige Vatten och Avfall

26 april 2024