Kundservicemedarbetare till Skandiabanken

Arbetsbeskrivning

Startdatum 1 februari 2021

Kundservicemedarbetare till Skandiabanken!

Vill du jobba i en roll där du får chans att sätta dig in i privatekonomi och guida kunder inom området? Är du serviceinriktad och duktig på att förmedla information på ett tydligt sätt? Läs då vidare!

Som kundservicemedarbetare på Skandiabanken är din huvudsakliga arbetsuppgift att svara på inkommande ärenden från Skandiabankens kunder som behöver vägledning i olika ärenden som rör privatekonomi. Det är av vikt att kunna förmedla information på ett bra sätt i både tal och skrift eftersom kontakten främst kommer ske genom telefon, mejl och chatt. Som anställd är ett av dina främsta mål att ge bästa tänkbara service genom att informera och besvara kundens frågor, där du också erbjuder Skandiabankens övriga produkter och tjänster - allt utifrån vad som kan tänkas passa bäst för varje kund! Du arbetar kontinuerligt mot individuella mål där service, tillgänglighet och försäljning mäts och följs upp.

”Det här är ett arbete för dig som vill jobba på bank på riktigt! I vår roll är vi ansiktet utåt för banken och dess kunder där vi fungerar som stöd i alla deras bankärenden. Gemenskapen med sina kollegor är något som jag verkligen gillar med att arbeta på Skandia. Du är omgiven av duktiga kollegor som stöttar dig i ditt arbete oavsett vilket team du tillhör. Det är väldigt fördelaktigt när du är ny då du har nära till närmsta kollega och alltid kan fråga om hjälp. Det allra bästa är att man har roligt tillsammans och att vi är en skön blandning av killar och tjejer i olika åldrar! ” – Daniel, anställd på banken i två år.

Din profil

Som person samarbetar du effektivt med andra och delar med dig av information, dina kunskaper och erfarenheter. Du stödjer ditt team i strävan efter att uppnå gemensamma mål och du är mån om att sprida energi och glädje bland kollegor och på arbetsplatsen. Vidare agerar du på eget initiativ, får saker att hända och ansvarar för resultatet och du verkställer uppgifter med engagemang och beslutsamhet. Du uppnår resultat med hög kvalitet och arbetar utifrån organisationens regler och rutiner. Du brinner för service och kundrelationer och är lyhörd inför kundens behov.

Din bakgrund

Du har erfarenhet av service, kundvård och försäljning. Meriterande att ha någon form av erfarenhet ifrån finansbranschen men inget krav. Självklart tycker du att det är väldigt roligt med kundkontakter och du har i ryggraden att ge varje kund det lilla extra samt att se vad det lilla extra innebär för varje unik kund.

Vi söker dig som:

- Har ett intresse för vardagsekonomi
- Har tidigare erfarenhet av service
- Har goda kunskaper i Office och är van vid att arbeta i Windows
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Om tjänsten

Omfattning: 100 %
Vi tillämpar provanställning i 6 månader
Lön: Månadslön enl överenskommelse

Varmt välkommen med din ansökan!




Kontaktperson: David Karlsson - 0730-646702

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa

Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Och vi tror på en organisation där mångfald och jämställdhet är lika självklart som att vi sätter våra kunder först.

Vi säljer inte produkter, vi skapar trygghet genom långsiktighet. Med 2 200 anställda är vi inte störst i branschen men med ett förvaltat kapital på cirka 600 miljarder gör våra medarbetare skillnad för våra kunder varje dag.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skandia
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2020
  • Ansök senast: 18 december 2020

Postadress

None
., .

Liknande jobb


9 juni 2024

8 juni 2024

8 juni 2024