OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår uppdragsgivare som är ledande inom tidningar och magasin söker vi medarbetare till dess kundtjänst i Sverige.
Första tiden hos Webhelp
De första 2 veckorna hos Webhelp får du som nyanställd en omfattande utbildning inför det framtida arbetet. Under utbildningen får du bland annat lära dig om de system som används, kundhantering samt hur samtalen kan styras i rätt riktning. För att du ska känna dig trygg i dina samtal har du i ett inledande skede en medlyssnare som sitter bredvid och ger dig tips och råd.
Arbetsuppgifter
När du fått alla grundläggande kunskaper via utbildningen börjar det bli dags att ta egna samtal. Ditt arbete innefattar kundservice via telefon där samtalen kan handla om exempelvis prenumerationsbeställningar, fakturafrågor eller allmänna funderingar. Det primära i ditt arbete är att bemöta kunder med lyhördhet och engagemang samt att kunna anpassa ditt bemötande utefter kundens behov. Vidare arbetar du till viss del med merförsäljning vid exempelvis ett avslut av en prenumeration, där du gör en behovsanalys för att styra kunden till en eventuell fortsättning.
”Jag har alltid jobbat mot provision och det är en väldigt fin bonus om du är flitig med säljen. Man kan öka sin provision med flera tusen extra i månaden och det är aldrig fel!” – John Peter Hedman Nilsson, Advisor
Utvecklingsmöjligheter
För den som strävar efter att utvecklas i arbetet så är Webhelp rätt arbetsplats! När vi rekryterar till högre positioner såsom Super User, Team Manager eller Operations Manager, så rekryterar vi gärna internt. Hos detta uppdrag så är 75 % av ledarna anställda internt.
Du har alltid regelbunden kontakt med din Team Manager som ger dig feedback och stöd, och med denna person diskuterar du även individuella utvecklingsmöjligheter.
Stämningen på kontoret
I teamet arbetar idag ett glatt gäng på 20 personer, som alla hjälper och stöttar varandra i arbetet. För att stärka sammanhållningen i gruppen anordnas team aktiviteter med jämna mellanrum där teamet tillsammans bestämmer aktivitet.
”Det är otroligt bra stämning, roliga kollegor, bra ledning och levererar du goda resultat så är det någonting som uppmärksammas!” – John Peter Hedman Nilsson, Advisor
Arbetstider
Kundtjänsten har öppet 08:00-18.00 på vardagar och det är under detta tidsspann som arbetstiderna förläggs, vilket innebär att kvällar och helger är fria. Schemat släpps inför varje månad så det finns goda möjligheter att planera runtomkring. Du har även möjlighet att lämna vissa önskemål kring schema samt byta pass med kollegor.
Är det dig vi söker?
Vi tror att du som söker tjänsten är en kommunikativ och lyhörd person. Du har kunden i fokus och brinner för service. Vidare är du lösningsfokuserad och strävar aktivt efter utveckling av dina resultat.
Vi ser att du som söker har grundläggande datakunskaper i Microsoft Office samt godkända betyg i svenska A och engelska A. Har du övriga språkkunskaper samt tidigare erfarenhet av serviceyrken ser vi detta som meriterande.
Om jobbet
Region
Stockholm
Arbetstid / Varaktighet
Deltidsanställning (832-anställning)
Utbildning
Din anställning inleds med en två veckor lång utbildning som pågår vardagar mellan 08:00-17:00.
Startdatum för tjänsten: snarast möjligt
Lön / Förmåner
Enligt kollektivavtal
Friskvårdsbidrag
Massagebidrag
Kontaktpersoner på detta företaget
Katrina Jagodzinska
0733304222
Sofia Stenqvist
070-248 39 28
Sofia Stenqvist
0702483928
Filippa Larsson
Eric Gustafson
+46 8 5010 4000
Tommy Andersson
+46 70 296 55 04
Marie Kvarnlöf
+46 76 109 17 56
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000
Jennie Olsson
0702745780
Jacob Arvidsson
+46 8 5010 4000