Kundservicemedarbetare till världsledande produktbolag

Arbetsbeskrivning

AMGA är ett svenskägt bolag med expertis inom bank & finans, försäkring, service och försäljning. Vi är specialiserade på konsulttjänster, rekrytering och affärsutveckling.

Ta chansen att få en utvecklande roll som Kundservice-och Backofficemedarbetare i ett ledande internationellt företag.

Arbetsbeskrivning

Som en del av teamet arbetar du i ett internationellt företag tillsammans med ett familjär Kundserviceavdelning på 8 st personer för att primärt ge service på den svenska marknaden.

I teamet finns olika fokusområden med ett system där vi hjälper varandra. Detta innebär både intern kontakt med de andra funktionerna men också kontakt både med butiker och slutanvändare av bolagets produkter.

Vårt CS team arbetar med att på ett serviceinriktat och inlyssnande sätt säkerställa att det inte endast är våra produkter utan även kontakten med oss som underlättar vardagen för våra samarbetspartners och slutanvändare.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Kundtjänstmedarbetare har du arbetsuppgifter som innebär att:

• Ta emot inkommande samtal och mail
• Ta emot och handlägga ordrar i SAP
• Vara behjälplig i frågor kring produkter, avtal, priser, regler och strategier
• Kontakta kunder kring leveranser
• Övriga arbetsuppgifter såsom posthantering, scanning, avläsning av inkomna produkter, ta produktavtryck etc.

Bakgrund

Vi söker dig som tycker att det är roligt med både administration och mekanik/teknik, är lösningsorienterad och noggrann. Vidare är du servicemedveten och trivs med att arbeta i ett team.

För att vara kvalificerad för tjänsten som Kundservicemedarbetare hos bolaget har du tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice. Då koncernspråk är engelska men majoriteten av kundkontakten sker på svenska, är det ett krav för tjänsten att du talar och skriver flytande svenska samt engelska.

Du behöver även grundläggande kunskaper i MS Office programmen. Du kommer att arbeta i systemen SAP och Salesforce och det är därför mycket meriterande om du tidigare arbetat i dessa eller liknande system.

För att trivas i rollen ser vi att ett teknik/produktintresse är en viktig del. I vårt arbete månar vi om att vara så effektiva som möjligt i flödesprocessen för att korta ner ledtid för våra kunder och därför arbetar vi på daglig basis mot satta deadlines för delar av kedjan.

Koncernen äger idag flertalet varumärken inom deras bransch och innehar idag över 10 000 medarbetare världen över. I Stockholmskontoret arbetar idag cirka 30 personer.

Mer information om bolaget ges under intervjun.

Konkurrenskraftig fast månadslön via kollektivavtal samt tillkommande goda förmåner ingår. Tjänsten är heltid och tillträds så snart som möjligt.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag 2019-07-19, så därför rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan redan nu.

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sara Fogelberg på 072- 511 20 01 alt. sara.fogelberg@amga.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMGA AB SOLNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 3 juli 2019

Besöksadress

Solna Business Park
None

Postadress

Svetsarvägen 8
SOLNA, 17141

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024