Kundservicemedarbetare, vikariat

Kundservicemedarbetare, vikariat

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Renova - en arbetsplats där du kan vara dig själv! Hos oss finns över 50 olika yrken, alla gör miljönytta varje dag. Som Västsveriges ledande aktör inom avfallshantering och återvinning strävar vi efter att skapa en renare och grönare framtid. Gör skillnad med oss på Renova.
Läs mer på https://www.renova.se

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som kan förstärka vårt team under våren och sommaren. Det finns även stor möjlighet till förlängning under resterande del av 2024.

Rollen innebär att du, huvudsakligen via telefon och mejl, matchar kundens önskemål mot Renovas varierande och komplexa utbud av tjänster. Du löser våra kunders önskemål och behov på ett initiativrikt, servicemedvetet, och kreativt sätt.

Du kan även komma att ansvara för en del administrativa uppgifter som utförs i gruppen, exempelvis kontroller och uppföljning i olika kundflöden. Samtidig arbetar du efter våra rutiner och arbetssätt.

Som medarbetare i vår kundservicegrupp har du en viktig roll med många kontaktytor, både externt och internt. Externt sett är du i många fall våra kunders främsta kontakt med Renova, internt arbetar du nära säljare och trafikledare.

Arbetstiderna kan komma att variera, vår Kundservice är bemannad 07:00-16:30 alla vardagar.


KVALIFIKATIONER
• Du har minst gymnasiekompetens gärna med ekonomisk inriktning
• Du har goda IT-kunskaper och förmåga att lära dig olika system
• Du uttrycker dig väl på svenska, både tal och skrift
• Du har förmåga att analysera och ifrågasätta befintliga arbetsprocesser och att utveckla arbetssätt
• Erfarenhet av kundservicearbete eller annat arbete inom service är meriterande
• Tidigare arbete i något affärssystem är meriterande, gärna IFS

För att lyckas i rollen har du en positiv framtoning, är trygg i dig själv och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga. Du är flexibel och utvecklingsorienterad och testar gärna nya idéer och förbättringsförslag.

Du har intresse, vilja och förmåga ge service och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos kunderna. Att ge det lilla extra för att göra våra kunder nöjda ser du som en självklarhet! Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.

Renova arbetar aktivt med jämställdhets- och mångfaldsfrågor och eftersträvar en jämn fördelning bland våra medarbetare avseende ålder, kön och etnisk bakgrund. Vi ser därför extra mycket fram emot manliga sökande.

ÖVRIGT
På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym.
Övriga förmåner innefattar karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m.
Vi tillämpar obligatoriskt alkohol- och drogtest vid nyanställning samt slumpmässiga alkohol- och drogtester under anställningen.
Renova har upphandlade avtal via Göteborgs Stad. Vi undanber vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Renova AB
  • 4 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2024
  • Ansök senast: 25 februari 2024

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024