Kundservicevärd Service & Kundmiljö

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med på resan mot en Tunnelbana i världsklass? Vi söker Kundservicevärdar på heltid och deltid som ska säkerställa en trevlig, trygg och ren Tunnelbana. Är du serviceinriktad och har spring i benen? Tycker du om frihet under ansvar? Då kan du vara den vi söker!

Ditt uppdrag
Hos MTR finns kundservicevärdar inom två olika avdelningar och med lite olika fokus.

Som Kundservicevärd Kundmiljö är din huvudsakliga uppgift att aktivt rondera och kontrollera våra kundmijöer i syfte att detektera och rapportera avvikelser. Du är den första länken i en kedja av roller som ska säkerställa alla avvikelser i tunnelbanan saneras eller åtgärdas inom uppsatta tidsramar. 

Som Kundservicevärd Service är din huvudsakliga uppgift att informera och ge service till våra resenärer samt att säkerställa en trygg, säker och trevlig resa i tunnelbanan genom t.ex. aktivt arbete på plattform och i spärrlinje samt genom proaktivt arbete i vardagen och aktivt agerande i varje uppkommen situation där resenärerna behöver hjälp. 

Andra uppgifter kan innebära att:


• Vara våra resenärer behjälplig vid trafikstörningar
• Bemanna servicediskar vid kortare avlösningar
• Upprätthålla säkerhet och punktlighet på plattformar
• Assistera i spärrlinjen för att säkerställa att kötider inte överstiger 2 minuter
• Samla in hittegods från servicediskar till uppsamlingsstationerna
• Utföra ledsagningar

Vi söker dig som är intresserad av heltid eller deltid (31%). Tjänsten innefattar arbete på både vardagar och helger. Vi söker därför dig som är flexibel med arbetstider. Arbetstiderna varierar mellan dag och kväll. För våra Kundservicevärdar service som arbetar deltid är arbetet även förlagt på natten. Du rapporterar till Gruppchef Kundservicevärd Kundmiljö eller Gruppchef Kundservicevärd Service.

Dina tidigare erfarenheter
Du har gymnasiekompetens eller motsvarande. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med service i kundtäta och händelserika miljöer, gärna inom servicebranschen.

Dina färdigheter och din personlighet
Du är en person som gillar att hjälpa andra, som trivs med att arbeta självständigt och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Arbetet ställer höga krav på att arbeta noggrant och strukturerat för att detektera alla avvikelser och rapportera dessa på ett korrekt sätt. Eftersom arbetet innebär registrering via dator och Smartphone är det viktigt att du har en god datorvana. Arbetet är mycket rörligt och du går upp mot 20 000 steg per dag i arbetet. Därför är det viktigt att du har en mycket god fysik. Stundtals är arbetsbelastningen hög varför en god stresstålighet är nödvändig. Du träffar dagligen många olika människor, ofta i en högljudd och stökig miljö, varpå du behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är nödvändigt. Då du kommer hjälpa många turister och resenärer som inte talar svenska är kunskaper i engelska i tal ett krav, övriga språkkunskaper är meriterande.

Vi erbjuder
Som anställd hos MTR erbjuds en rad förmåner så som SL-kort med resor i hela Stockholms län och Ticket Rikskortet till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan MTR även erbjuda rabatter hos flertalet träningsanläggningar och företag inom friskvård. I övrigt erbjuds förmånliga erbjudanden hos bland annat MTR Express, Taxi Kurir och First Hotels.

Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med provanställning och tillträds enligt överenskommelse. Vi ser fram emot att få din ansökan via www.mtrnordic.se så snart som möjligt, dock senast den den 30 april 2017. Eventuella frågor besvaras av Mirna Odish, Gruppchef Kundservicevärd Kundmiljö, via mirna.odish@mtr.se eller Jessica Thylander, Gruppchef Kundservicevärd Service, via jessica.thylander@mtr.se

Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i urvalsprocessen använder vi oss av urvalstester. För externa sökanden begär vi in utdrag ur belastningsregistret innan anställning. Vi genomför även ett besök hos vår företagshälsovård för att säkerställa att inget riskbruk av alkohol eller bruk av droger föreligger.

Varmt välkommen med din ansökan!

Fackliga företrädare
SACO, Nader Kohandani, nader.kohandani@mtr.se
SEKO, Jannis Konstantis, ioannis.konstantis@mtr.se
ST, Tony Moros, tony.moros@mtr.se

Rekryteringsprocessen är gemensam för internt- och externt sökande kandidater i de fall en vakant tjänst publiceras utanför MTR. Internt sökande premieras alltid mot extern kandidat om bedömningen är likvärdig. Kraven som ställs är dock alltid de samma och alla kandidater genomgår hela rekryteringsprocessen för en objektiv och rättvis hantering. För internt sökande kandidat så är interna referenser avgörande för att ge en beskrivning av den sökandes servicenivå, tidspassning och prestation i sin nuvarande roll.

Sedan 2009 ansvarar MTR för drift och underhåll av Stockholms tunnelbana på uppdrag av SL och från december 2016 kommer även Stockholms pendeltåg att drivas av MTR. Under 2015 startade MTR Express snabbtågstrafik mellan Göteborg och Stockholm. MTR-koncernen med huvudkontor i Hongkong har en ambition att växa ytterligare inom spårbunden trafik på den nordiska marknaden. Inom MTR satsar vi på personlig och yrkesmässig utveckling för medarbetarna – vår viktigaste tillgång. För mer information, se www.mtrnordic.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTR Stockholm
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • .
  • Heltid/ Gäller både heltid och deltid
  • Publicerat: 31 mars 2017

Besöksadress

Rålambsvägen 17
None

Postadress

Box 10038
STOCKHOLM, 12126

Liknande jobb


27 mars 2024

Kundvärd

Kundvärd

5 september 2023

Kundvärd

Kundvärd

5 september 2023

Intresseanmälan inför Järvaveckan - Stationsvärd

25 maj 2023