Kundsupport på heltid till företag inom biluthyrning

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av att jobba med kundtjänst och med back-office? Nu söker vi en glad och framåt kundsupport till ett internationellt biluthyrningsföretag. Låter det här intressant? Sök tjänsten idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en person som vill arbeta med kundsupport och administrativt på ett internationellt företag inom biluthyrningsbranschen. Enbart i Sverige finns det över 100 st. uthyrningsstationer. I Stockholm kommer du arbeta i moderna lokaler placerade i Årsta. Du kommer framförallt att hjälpa till med administrativa tjänster samt bokning av företagets produkter. Tjänsten är på heltid med start omgående och inledningsvis fram till årsskiftet.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är därför att alla samtal och mail kring tjänsten går till sts03@academicwork.se

Som konsult på Academic Work erbjuds du:


* Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
* Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta i en back-office liknande tjänst med varierande både administration och kundsupport mot vår kunds kunder. Du kan komma att besvara olika typer av kundfrågor från både privata-och affärskunder. Då består arbetet främst av bokningsfrågor, men andra frågor gällande företaget samt deras tjänster förekommer också. När kunder ringer är det viktigt att vara väl införstådd i företagets produkter och därmed också kunna bidra till mervärdet för kunden. Du kommer till exempel att:


* Genomföra uppdateringar och mallar i det nya systemet
* Sköta lättare administration.
* Arbeta med telefon och mail som ditt arbetsverktyg.
* Ta emot samtal och ge den bästa service till företagets kunder.


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker sig som har cirka 1 års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter antingen på heltid eller vid sidan av dina studier tidigare. Du bör även trivas och har arbetat med telefon som arbetsverktyg tidigare. Vidare ska du ha goda kunskaper i engelska vad gäller både tal och skrift då du ibland kommer ha kontakt med företagets internationella kunder.


* Har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom administration och service.
* Arbetat med telefon som arbetsverktyg tidigare.
* Goda kunskap i Engelska.


Det är meriterande om du har ett bra lokalsinne samt har kunskap om europeisk geografi.

Som person är du strukturerad och noggrann i din administrativa roll. Du är även serviceminded då dina arbetsuppgifter på sikt kommer bestå av kundkontakt. Vidare behöver du vara öppen och stresstålig eftersom kunderna ofta ringer och frågar om olika biluthyrningskontor, vilket kan se i ett högt tempo.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • mån-fre Kontorstider
  • Publicerat: 4 juli 2015

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


25 april 2024

25 april 2024