Kundsupport till Skandiatransport

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Är du redo att ingå i ett härligt team med hög servicekänsla och god laganda?
Vår kund söker med omgående start fram till mitten av augusti en ny Kundsupport till sitt team i Skandiahamnen. Företaget erbjuder sina kunder ett komplett utbud av verkstadstjänster för import av nya fordon. Genom individuellt anpassade avtal med kunder och generalagenter erbjuds kunderna hög flexibilitet och bästa service.

Arbetsuppgifter
Som Kundsupport ingår du i ett litet team vars viktigaste uppgift är att säkerställa att logistikflödet av bilar som kommer till anläggningen hanteras på ett effektivt sätt.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat ankomstregistrering, kundorderhantering för respektive fordon, kontakt med kund om olika tillval/förändring av beställning. Som Kundsupport är du även ansvarig för transportbokningen av de färdiga fordonen som ska skickas till kund. Inom ditt ansvarsområde ligger även att hantera de avvikelser och problem som kan uppstå vid hanteringen av fordonen.

Din bakgrund
Vi söker dig som har ett högt servicetänk och som trivs med att lösa problem. Du har gärna en utbildning kopplat till logistik, IT eller teknik. Arbetet bedrivs till stor del i företagets egna datorsystem och för att passa för rollen har du mycket god datorvana och trivs med att arbeta i datorsystem. Du skriver och talar både engelska och svenska flytande och är en utmärkt kommunikatör vilket hjälper dig i dina dagliga kontakter med kunder och intern personal.

Har du körkort och tillgång till bil är det ett stort plus.

Personliga egenskaper
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och för att trivas i rollen som Kundsupport är du mycket prestigelös och trivs med att ha ett brett ansvar ihop med ditt team. Vidare är du kommunikativ och mycket serviceminded.

Tjänsten är tänkt att tillsättas omgående. Vi söker dig som brinner för att lösa problem, har ett intresse av logistik och fordon samt vill arbeta i ett prestigelöst team!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Provanställning/ Heltid/ Göteborg

Tillträdesdag
Omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Information
Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric

Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska

Theres Lundborg

Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg

Malin Grahmstad

Christofer Skoogh
0722541343

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 28 april 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Göteborg
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Göteborg, 41764

Liknande jobb


26 april 2024

Forskare inom Maritim logistik

Forskare inom Maritim logistik

23 april 2024