Kundsupport/teknisk support

Arbetsbeskrivning

Svensk Autorekrytering AB

Om företaget
Atoy Automotive- med sikte på att överträffa bilägarens förväntningar

Atoy Automotive Sweden AB är en av de ledande leverantörerna av reservdelar till fordonseftermarknaden. Vi har verksamhet i Sverige, Finland, Estland och Lettland, har idag 270 medarbetare och omsätter ca 800 MSEK. I Sverige är vi representerade på marknaden via butiks- och verkstadskoncepten BDS och Bil-Service. Vi erbjuder en av marknadens främsta informationsplattformar på nätet, en logistikfunktion i toppklass och ett av branschens bredaste sortiment av kvalitetsdelar från de främsta internationella leverantörerna. Genom att dessutom tillhandahålla flexibla och professionella servicelösningar vill vi skapa förutsättningar för att kunna överträffa våra samarbetspartners och bilägarens förväntningar.

För Atoy Automotive handlar det inte bara om bilar utan också om människor. Det är i mötet mellan våra kunders och medarbetares olika typer av kompetens, engagemang och kreativitet som utveckling och framgång sker. Våra värdeord: Tillsammans, Våga, Ansvar, Glädje och Glöd är ständigt närvarande och hjälper oss nå våra högt ställda mål.

Vi är inne i en mycket expansiv och spännande fas och söker nu ännu fler initiativrika och driftiga medarbetare till vårt kontor i Kista.


Dina arbetsuppgifter
Vår kundserviceavdelning består av sex personer och är indelade i två grupper; kundsupport och teknisk support. Kunderna, som i de flesta fallen består av våra BDS-butiker, tas väl om hand via telefon, mail och vårt affärssystem Autobas.

På kundsupporten ger vi våra kunder förstklassig service gällande frågor som t.ex. rör vårt sortiment, leveranstider, beställningar, hjälp med inlogg etc. Vi ser till att kunderna alltid känner sig väl bemötta och hörda och bidrar till att bli det självklara valet av leverantör för våra kunder. Vår tekniska support stöttar våra kunder när det gäller ärenden av en mer teknisk art och frågor som rör reklamationsärenden och utgör på så sätt en viktig länk mellan våra kunder och våra leverantörer.

För att förstärka vår grupp söker vi nu en person som kommer att jobba med både kund- och teknisk support. Det innebär att du får en bred och varierande roll, där du drar nytta av både ditt intresse för hög kundservice och bistår med dina starka fordonstekniska kunskaper.


Din profil
Vi tror att du har en teknisk bakgrund inom fordonsbranschen och erfarenhet av reservdelshantering. På så vis har du redan god förståelse för våra produkter och våra kunders behov. Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i MS Office, framför allt i MS Excel. Du behärskar det svenska språket flytande i tal och skrift och är även bekväm med att använda engelska.

Som person är du handlingskraftig, självgående och ansvarsfull. Du sätter alltid kunden i första rummet och brinner för service. Du är energisk och fokuserad och gillar att han många parallella arbetsuppgifter. Vidare är du en glad och positiv person och naturligtvis delar du vårt starka intresse när det gäller bilar.

Vi erbjuder…

• Trevlig miljö i välstrukturerat och tryggt företag
• Mjuka värderingar
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Lyhört företag som välkomnar engagemang, och nya idéer

I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor om tjänsten och processen besvaras av rekryteringskonsult Susanna Haglund på 08-555 36 257. Intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Reservdelssäljare

Reservdelssäljare

9 april 2024

Bildelsrådgivare Falköping

Bildelsrådgivare Falköping

8 april 2024

Reservdelsman/Kvinna

Reservdelsman/Kvinna

4 april 2024

Tekniskt operativ reservdelsinköpare

Tekniskt operativ reservdelsinköpare

3 april 2024