Kundtjänst för dig som har tröttnat på utgående samtal

Arbetsbeskrivning

Har du känsla för service och är lyhörd? Motiveras du av att hjälpa kunder och att arbeta med långsiktiga kundrelationer? Då har vi en passande tjänst för dig som vill jobba i en varierande kundserviceroll.

Hur ser din arbetsdag ut?

Tillsammans med drivna kollegor är ditt uppdrag att hjälpa kunder med deras frågor kring deras elavtal och allt som hör till, både via inkommande samtal och mail.

Din arbetsuppgift är att förstå kundens fråga, sedan på ett begripligt sätt hjälpa kunden att lösa problemet. I samtalen är det även viktigt att lyssna på kunden och se ifall det finns ytterligare behov och i de fall då kunden vill avsluta sitt elavtal är det av största vikt att du tar reda på vad du som kundtjänstmedarbetare kan göra för att behålla kunden och göra kunden nöjd.

Vad får du?

Arbete med värdefull kompetens inför framtiden
Grundlig introduktion och löpande cochning
Varierande ärenden
Vara del av ett tight och socialt gäng
Stanna långsiktigt med olika utvecklingsmöjligheter

Vem trivs här?

Då du ofta är mer insatt än kunden krävs det förståelse för kundens situation och att du kan vara pedagogisk. I samtalen är fokus kvalité och ödmjukhet - du måste lyssna för att kunna anpassa dig efter kunden. För att trivas i rollen bör du brinna för att hjälpa kunder och gilla att analysera behov och vara lösningsorienterad.

Då kundtjänstrollen sitter på en betydande kompetens ser företaget gärna att du vill stanna långsiktigt i rollen. Med det sagt blir du heller aldrig fullärd i rollen som kundtjänstmedarbetare.

Profil

Vi ser att du har tidigare telefonvana och förstår balansen mellan service och försäljning
Då kontakten sker främst över telefon och e-post krävs det därför att du talar och skriver svenska flytande, samt har god datorvana
Det är meriterande ifall du har tidigare erfarenhet av försäljning

Praktiskt kring tjänsten

Start omgående
Beläget i centrala Stockholm
Fast lön
Tillsvidareanställning med inledande visstidsanställning
Kontorstider 8.45-17.15 mån-tors, 8.45-17.00 fre

Vi genomför intervjuer löpande under ansökningstiden. Tjänsterna kan därför komma att tillsättas redan innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in din ansökan snarast.


Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Veronika Ribbing Linder
070-509 13 31
Mikaela Norberg
070-219 70 28
Ulf Dahlberg

Ulf Dahlberg
070-440 85 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Davvero Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Deltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 3 mars 2017

Besöksadress

Hammarby Kaj 10D, Stockholm
None

Postadress

Hammarby Kaj 10D
Stockholm, 12030

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024