Kundtjänstchef

Arbetsbeskrivning

OnlinePizza Norden AB är en del av det tyska bolaget Delivery Hero Holding GmbH, som uppbackas av bland annat Team Europe. Vi startade 2005 och har sedan dess vuxit till den mest framgångsrika plattformen för onlinebeställning av mat i Sverige. Idag har vi, bara på den svenska marknaden, hundratusentals användare, över 1100 restauranger och cirka 35 anställda som gör vår affärsidé möjlig.


Chefen för Kundtjänsten tar hela ansvaret för serviceupplevelsen mot OnlinePizzas restauranger och slutkonsumenter. Som ledare för avdelningen förväntas du vara ett stöd till medarbetarna i deras arbete, samtidigt som ditt eget fokus ligger på processförbättringar och utveckling av avdelningen för att på ett lönsamt sätt ge både restauranger och slutkonsumenter den bästa serviceupplevelsen.

Som ledare för Kundtjänsten kommer du ena dagen sitta ner med Försäljningschefen för att gemensamt ta fram gränsöverskridande rutiner som säkerställer våra anslutna restaurangers möjlighet att göra succé i nätverket; för att nästa dag ha ett brainstormingmöte med vår Produkt- och marknadsföringschef om hur vi kan se till att våra slutkonsumenter får ett bemötande i världsklass.

Onlinepizza och Delivery Hero är extremt datadrivna företag där analys och KPI-orientering är fokus. Vi arbetar över landsgränser och kopierar gärna det som funkar. Därför värderar vi prestigelöshet, kommunikation, analys och affärsfokus högt.

I tillägg önskar vi någon med följande kompetenser och erfarenheter:

* Erfarenhet av processförbättringar och effektiviseringar i liknande organisationer.
* Erfarenhet av att arbeta fram fungerande processer tillsammans med ledare för en säljavdelning.
* Kunskap kring personalplanering och schemaläggning
* Budgetplanering

Vi tror att du har flera års arbetslivserfarenhet och nu vill testa på att axla ett riktigt ansvar både för kundservice och personal på ledningsgruppsnivå.

Vi skulle dessutom tycka det vore extra kul med kvinnliga sökanden för att jämna ut könsfördelningen i företagets ledning.


Vi tror det är bra om du kan kryssa för följande egenskaper;

* Du har huvudet på skaft. Du är naturligt lösningsorienterad, kan se vad som är viktigt och fokusera på rätt prioriteringar. Även när det är snabba puckar.

* Du förstår kundservice och vad ett proffsigt bemötande är. Det är du som kommer visa vägen för hur vi bemöter och behandlar våra kunder.

* Du motiveras av att leverera mätbara resultat samtidigt som du har bästa kundupplevelsen top of mind.

* Du är inte rädd för att ta i när det verkligen gäller. Du har mycket energi och kapabel att lägga ner extra kraft när det verkligen behövs.

* Du har erfarenhet av att leda och delegera till ett ungt team. Du är en naturlig lagspelare och du kan ta fram kraften hos ett engagerat team.

* Du står för och tar ansvar för dina beslut. Vi kommer att ge dig mandat och frihet att utveckla kundtjänsten i företaget och du är inte rädd att ta den bollen och göra något stort av det.

Detta vill du göra

* Bygga gränsöverskridande processer med andra avdelningar för bästa serviceupplevelsen för restauranger och slutkonsumenter.

* Implementera service strategier och skapa en kundorienterad kultur. Självklart i samarbete med andra avdelningar och ledare.

* Behålla och fortsätta utveckla ett presterande team. Bevara den tillåtande och kreativa kulturen samtidigt som du får dem att prestera sitt yttersta.

* Du är prestigelös och kan göra eller hjälpa till i vilken del som helst för att få jobbet gjort.

Kontaktpersoner på detta företaget

Head of HR Christin Pettersson

Head of HR Christin Pettersson
08-55117211

Sammanfattning

Besöksadress

Strandbergsgatan 61
Stockholm

Postadress

Strandbergsgatan 61
Stockholm, 11251

Liknande jobb


22 april 2024