Arbetslivsinstitutet.se

Kundtjänstchef till Borås Elnät


1 platser Tillsvidare Heltid Enligt Överenskommelse Enligt överenskommelse

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Borås Elnät AB är ett kommunägt bolag med uppgift att tillgodose boråsarnas behov av elnättjänster och datakommunikation. Företaget verkar för att invånarna skall ha en säker elleverans och tillgång till en stabil och konkurrensutsatt IT-infrastruktur. Både el- och stadsnätet bidrar på ett tydligt sätt till Borås utveckling. Elnätet betjänar idag 40 000 kunder i kommunens centrala delar. Stadsnätet når 97 % av Borås Stads invånare, bl a genom varumärket Splitvision. Borås Elnät har 74 anställda som huvudsakligen arbetar med planering, drift och anläggning av el- och kommunikationsnät samt kundtjänst.

Nu rekryterar Experis på uppdrag av Borås Elnät en Kundtjänstchef med placering i Borås.

Arbetsbeskrivning
Du blir chef för företagets kundtjänst och säkerställer att den ligger i framkant av branschutvecklingen, nyttjar tekniken på bästa sätt och håller en hög servicenivå.

Du erbjuds ett omväxlande arbete som innebär delaktighet i den dagliga operativa verksamheten, kontakter med företagets övriga avdelningar och externa samarbetspartners samt branschbevakning och utveckling av verksamheten, både vad gäller processer, CRM-system och nyckeltalsrapportering. Du har även ansvar för en del leverantörskontakter samt vissa upphandlingar.

Du kommer att ha budgetansvar för avdelningen samt personalansvar för gruppen som består av nio personer. Avdelningens ansvarsområden är kundtjänst för elnät- och datakommunikationstjänster och reception. Avdelningens medarbetare behandlar bland annat ärenden i företagets debiteringssystem, skapar fakturor och statistik samt hanterar leverantörsbyten, debitering, reskontra och krav samt kampanjer.

Vem är du?
För tjänsten krävs flera års erfarenhet av arbete inom avancerad kundtjänst och administration. Du har även flerårig erfarenhet av arbete i ledande befattning med personalansvar. Vi ser gärna att du har eftergymnasial utbildning och goda kunskaper i ekonomi, erfarenhet av budget- och uppföljningsarbete samt av projektledning. Du har god datavana, erfarenhet av arbete i CRM-system och intresse för IT-frågor. Erfarenhet från energibranschen är meriterande. För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du tydlig, kommunikativ och förtroendeingivande. Du har en engagerande, motiverande ledarstil och är duktig på att delegera och på att ge feedback. Du är en målinriktad ledare som kan styra mot mål såväl individuella som gemensamma. Du har förmågan att skapa och underhålla goda relationer och söker konstruktiva samtal och lösningar. Du har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att ha många uppgifter på gång samtidigt. Att samarbeta för att tillsammans nå bästa resultat är din utgångspunkt.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Experis, rekryteringskonsult Karina Andersson, 033-23 74 62. Vi arbetar med löpande urval och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Slutintervjuer för tjänsten sker i slutet av augusti.

Under perioden 15 juli till 2 augusti är ansvarig rekryteringskonsult på semester och kan då inte svara på frågor. Under den tiden sker inget urvalsarbete.

Facklig företrädare; Tommy Andersson, Vision, tel.0709-82 07 39.

Artiklar i detta ämnet: Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Katarina Thomasson
08-736 11 26
Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Karina Andersson
033-23 74 62
Tina Rydh

Annika Alfredsson
054-22 18 80
Thomas Andersson
016-15 57 33
Pär Gårdbro
023-70 55 45
Helena Bergström
026-663020
Annika Brandin
036-17 30 57
Maria Josefsson
070 - 853 44 32
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Karin Backman
063-57 66 63
Cecilia Jarlsmark
031-61 72 89
Cecilia Romö
060-646892
Anna Karlahag
08-736 35 23
Camilla Morin
018-18 59 82
Maria Stenbäck

Helene Mårtensson
040-660 63 32
Gosta Dreifeldt
+4642371645
Mattias Larsson
042 37 16 12
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Alexandra Köhn
0702873930
Katarina Czudowska
033-23 70 44
Denise Wiberg
031-61 72 50
Ann Lindin
+46 19 16 65 72
Elin Granholm

Anders Hamrén
019-16 65 51
Victoria Hagnehag
026-663027
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Marie Gutke

Pierre Bellin

Hanna Eriksson
+4611194358
Mathias Ericson
0650-356 93
Karin Frisendahl
060-64 65 47
Sofia Fredriksson

Solbritt Sjöholm

Håkan Åberg
0500-44 62 38
Gabriella Mjölnevik
031617256
Gabriella Mjölnevik

Mats Andersson
026-66 30 20
Bernt Legersjö

Jennie Svärd
0722-51 07 07
Mats Åhlander
044-203863
Karolina Wielbass

Carina Häggquist
08-593 630 90
Sara Williamsson
0470-74 55 82
Sophie Karlsson
08-764 4 57
Tomas Niregård

Carina Häggquist
018-18 59 71
Pierre Bellin
040-660 63 03
Ann-Sofie Pihl
076-112 16 76
Sofia Nordgren

Tom Jakobsen
0910-58 66 92

Ansök

> Sista ansökningsdatum: 15 August 2013

Experis Sverige

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Risk & Compliance Manager Human Capital Group AB 1 July 2013 Risk & Compliance Manager
Cash Manager - Group Treasury Human Capital Group AB 1 July 2013 Cash Manager - Group Treasury
Ortopedian AB 28 June 2013 Administratör, Kontoransvarig