Kundtjänstchef

Arbetsbeskrivning

Vill du vara vår kundtjänstchef och gå i spetsen för att bygga upp en serviceorganisation i världsklass?

Östhammars kommun ska bli bättre på gott bemötande och hög tillgänglighet för alla som vill komma i kontakt med oss. För att uppnå det skapar vi en kommungemensam kundtjänst, Östhammar Direkt, vars olika tjänster lanseras i flera etapper. Kundtjänsten planeras att vara fullt utbyggd 2015 med
9-12 medarbetare.

Med start den 1 februari 2014 ska Östhammar Direkt bemannas med en kundtjänstchef, konsumentvägledare, företagslots och kundtjänstvägledare. Ert gemensamma uppdrag blir att identifiera medborgares, besökares, företagares och föreningars behov och erbjuda snabb och korrekt information. Telefon, brev, mejl och sociala medier kommer vara de aktuella kontaktkanalerna.

Kundtjänsten kommer att vara fysiskt placerad på kommunkontoret i Östhammar, och organisatoriskt underställd tillväxtkontoret som är en del av kommunledningsförvaltningen.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som kundtjänstchef är till hälften strategiskt och till hälften operativt. Det strategiska uppdraget innebär att i nära samarbete med kommunens alla förvaltningar sätta mål för och utveckla verksamheten med kunden i fokus. Du får även ansvar för att kvalitetssäkra och utveckla tjänsteutbudet, måluppfyllelse och kompetensutveckla medarbetarna.

Som kundtjänstchef får du personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar, och rapporterar direkt till näringslivschefen.

Det operativa uppdraget innebär att vara Östhammars kommuns ansikte utåt genom att ge service till medborgare, företagare och besökare via telefon, mejl och besök

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som kundtjänstchef behöver du ha erfarenhet av administrativ utveckling i en arbetsledande befattning, gärna från en service-verksamhet. Du behöver goda kunskaper i svenska och engelska. Du har god datorvana, och kan obehindrat arbeta i MS Office och är väl förtrogen med sociala medier. Om du dessutom har en förståelse för offentlig verksamhet och erfarenhet från förändringsarbete är det ett plus.

Som person kännetecknas du av att du älskar att ge service utöver det vanliga och att du har en fingertoppskänsla för kundens behov. Du är positiv och har stor vilja och förmåga att ta till dig nya kunskaper och tillämpa dem i verksamheten. Andra beskriver dig som drivande och modig, alltid redo att utveckla ditt ledarskap. Med din sociala kompetens lockar du fram det bästa i andra. Vill du utvecklas med oss?

Kontaktpersoner på detta företaget

Processledare Marianne Pauhlson
0173-862 62
Näringslivschef Ulf Andersson
0173-860 85
Vision Nils Cidh
0173-860 00 vx
kansli- och personalchef Gun Klang
070-547 78 55
Vision Nils Cidh
0173-860 00 vx
Chef, Strategienheten Marie Berggren
0173-864 17
Kommunchef Peter Nyberg
0173-861 28
HR-strateg Anneli M. Sumén
0173-861 35
IT-tekniker Kimmo Paukkonen
0173-866 45
Ekonom Gunilla Jansson
0173-861 25

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Östhammar kommun, Kommunledningskontor Östhammar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 17 september 2013

Besöksadress

74221 Östhammar
None

Postadress

Box 66
Östhammar, 74221

Liknande jobb


Chef Tekniska Avdelningen

Chef Tekniska Avdelningen

28 mars 2024

Tillväxtchef Örnsköldsviks kommun

Tillväxtchef Örnsköldsviks kommun

23 mars 2024