Kundtjänsten på TeliaSonera söker medarbetare

Arbetsbeskrivning

Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.Du som tycker om att informera, sälja och ge råd till Telias privat- och företagskunder.Att driva ett excellent kundmöte, vara effektiv och affärsmässig i dina kundkontakter allt ifrån att få nya kunder till att lojalisera Telias befintliga kunder och ständigt vara i kontakt med kunden via telefon, brev, fax, chat och webb.Du är välkommen att söka jobb hos oss på kundtjänst.Kundtjänst strävar efter att säkra kundmötet med ambitionen att lösa kundens ärende i första kontakten i enlighet med Telias vision och värderingar.Vi är viktiga varumärkesbyggare för hela Telia.Telia Kundtjänst är en del av TeliaSonera Sveriges och finns inom affärsområdena Broadband och Mobility.Vi satsar för att bli Sveriges Bästa Kundtjänst.Kundtjänstens cirka 1000 medarbetare har varje år cirka 9 miljoner personliga kundmöten.Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Du ska aktivt sälja Telias produkter och tjänster till privat- och företagskunder, lyssna av kundens behov, beskriva produkt/tjänst och pris, argumentera fördelar och nå avslut.Du besvarar inkommande trafik via telefon, fax, mail och funktionsbrevlådor.Vi arbetar med merförsäljning på inkommande samtal och vi har utpekade säljmål på individ.Du etablerar goda kundkontakter och hanterar lättare reklamationer.Du tar självständigt ansvar för dina egna mål och din egen utveckling.Individuell återkoppling i samråd med närmaste chef tillämpas kontinuerligt.Personliga egenskaper Du är engagerad och driver mot uppsatta mål samt har ett stort intresse av att tala med kund.Du är kund-sälj-och resultatinriktad och uppfattar köpsignaler.Du är flexibel och kan uttrycka dig i tal och skrift och har en god social förmåga att samverka i team och ta eget ansvar.Din kompetens och erfarehet Du har 3-års gymnasiekompetens eller motsvarande.Meriterande God kunskap i Office-paketet God förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska Säljutbildning/säljerfarenhet Arbetstider Kundtjänst tillämpar kundstyrd schemaläggning alla dagar i veckan.Intresserad?Därför önskar vi din ansökan snarast.Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


18 juni 2024

18 juni 2024