Kundtjänsthandläggare

Arbetsbeskrivning

Vad roligt att du har hittat vår annons där vi söker kundtjänsthandläggare. Vi ska förstärka Jordbruksverkets kundtjänst och planerar att utöka med både tillsvidareanställningar och visstidsanställningar. Kundtjänst hanterar generella frågor inom Jordbruksverkets område men största mängden frågor kommer inom områdena djur och stöd. Det jobbar medarbetare i olika åldrar och både män och kvinnor hos oss. Vi är nu 20 medarbetare och ser fram emot att växa med dig.

Vi har medarbetare både i Jönköping och Söderhamn. Var placeringen blir är utifrån dina önskemål. Välkommen med din ansökan till jobbet som Jordbruksverkets röst!

Jordbruksverkets uppdrag som regeringens expertmyndighet inom jordbruk, fiskeri och landsbygdsutveckling är att arbeta för en hållbar utveckling, ett gott djurskydd, ett dynamiskt och konkurrenskraftigt näringsliv i hela landet och en livsmedelsproduktion till nytta för konsumenterna. Vi administrerar EU-stöd för jordbruket, landsbygden och fiskeområdet.

Vi är 1 300 anställda och huvudkontoret ligger i Jönköping.


ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i huvudsak att ge information till våra kunder via telefon och mejl samt handlägga enklare ärenden. På sikt kan det också bli aktuellt att vara kontaktperson gentemot någon av vår samarbetsenheter.

Hos oss får du möjligheten att bredda din kompetens eftersom Jordbruksverket har ett brett ansvarsområde.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• är stresstålig och kan hantera många olika frågor i ett snabbt tempo
* har förmåga att uttrycka dig väl och ge information på ett enkelt och lättbegripligt sätt på svenska
• delar med dig av dina kunskaper och har ett utvecklingsinriktat förhållningssätt
• snabbt lär dig nya saker och självständigt söker information
• har lätt för att samarbeta
* har en god pedagogisk förmåga och ett trevligt bemötande gentemot kund och andra du har kontakt med.

Du har högskoleutbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig, till exempel erfarenhet av att läsa in stora mängder material inom ett brett område. Det är meriterande att du har en hög digital mognad. Störst vikt lägger vi dock vid dina personliga förmågor.


ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Jordbruksverket tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.

Vi eftersträvar mångfald bland våra anställda.

Vi använder e-rekrytering via offentliga jobb för att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringen. När du fyllt i dina uppgifter söker du enkelt andra jobb utan att fylla i uppgifterna igen.
Fyll i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Bilagor kan inte skickas med via offentliga jobb. Det blir aktuellt först i ett senare skede av rekryteringen.

Tack för att du söker arbetet genom offentliga jobb!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessica Alaniesse Karlsson
036-15 58 77
Jessica Dahlberg
036 - 15 62 26
Ylva Purfürst, SACO-representant
036-15 57 13
Helen Möller
036-15 62 61
Anna Coreback
0703-60 18 68
Anders Swanberg
036-15 59 73
Hossein Salimi Brujeni
036-15 59 82
Maria Gustavsson
036-15 60 93
Birgitta Ek
036-15 62 70
Mikael Johansson
031-429582

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jordbruksverket, Kundavdelningen
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse.
  • Publicerat: 6 april 2017

Besöksadress

55182
None

Postadress

Vallgatan 6
Jönköping, 55182

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024