Kundtjänsthandläggare - inriktning omsorg & stöd

Arbetsbeskrivning

Ängelholms kommun är belägen i Skånes vackraste del kring Skälderviken. Kommunen har 40 000 invånare och människor lockas hit av natur, kultur, trygghet och en stor framtidsoptimism. Ängelholms kommuns värdegrund vilar på orden öppenhet, omtanke och handlingskraft. Ängelholm har ett brett näringsliv och ett mycket gott företagsklimat. Såväl den kommersiella som offentliga servicenivån är hög och kommunen ingår i en synnerligen dynamisk region i nordvästra Skåne. Ängelholm är platsen för dig! www.engelholm.se



ARBETSUPPGIFTER
Kundtjänst Ängelholm startade sin verksamhet för ett år sedan. Syftet med att införa Kundtjänst är att ge våra kunder (medborgare och företagare) en kvalitativt bra service som är snabb, enhetlig och har hög tillgänglighet. Tillsammans med dina kollegor blir din uppgift att lämna information och ge vägledning, hantera nya ansökningar/anmälningar och statusfrågor samt ta emot synpunkter. Du ingår i svarsgruppen Omsorg & stöd, som har fördjupade kunskaper inom detta verksamhetsområde men hanterar även allmänna frågor. Arbetsuppgifterna utförs främst via telefon och dator men också via personliga besök i kundtjänstens besöksmottagning. Arbetet sker och utvecklas successivt i nära samarbete med kommunens förvaltningar. Schemalagd arbetstid tillämpas under kundtjänstens öppettider som är måndag-fredag 07.30-17.00.

Kundtjänsten är organisatoriskt placerad inom kommunledningskontorets kanslienhet och centralt placerad i entréplan i Stadshuset. Det dagliga arbetet leds av en teamledare som också kommer att arbeta med att ta emot inkommande ärende.

Kundtjänsten är organiserad i fyra svarsgrupper med totalt 17 handläggare. Denna tjänst kommer att arbeta i gruppen Omsorg och stöd och hantera alla typer av frågor inom socialförvaltningens verksamhetsområde. Exempel på ärenden som kommer att handläggas här faderskapserkännande, preliminär försörjningsstödsberäkning, dödsboanmälningar och kundval inom äldreomsorgen.


KVALIFIKATIONER
• Ett serviceinriktat arbetssätt
• God samtals- och telefonteknik
• God förmåga att hantera olika typer av IT-baserade informations- och verksamhetssystem, inkl. e-tjänster
• Förmåga att se helheten och förstår vikten av att ha ”VI-perspektiv”
• Förmåga att se betydelsen och effekten av ett kundfokuserat arbetssätt
• Vara utvecklingsinriktad
Erfarenhet från arbete som handläggare inom socialförvaltningens verksamhetsområde eller från liknande verksamhet.

Socionomexamen eller motsvarande relevant högskoleutbildning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fackliga företrädare inom kommunens verksamhet n
0431-87 000
Upphandlingschef Agneta Normann
0431-870 00
Ekonom Jan Enberg
0431-870 00
Fackliga företrädare inom kommunens verksamhet n
0431-870 00
Kommunikationsansvarig Jessica Krantz
0431-468097
Kanslichef Lena Tebring
0431-468086
Kommunikatör Daniel Franzén
0431-468082
Kommunsekreterare Mats Ulfwinger
0431-46 80 87
Kanslichef Lena Tebring
0431-46 80 86
Verksamhetschef Kundtjänst Anna Ilirzon
0431-468099

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ängelholms kommun, Kommunledningskontoret Ängelholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast el. efter överenskommelse
  • Publicerat: 27 januari 2014

Postadress

Ängelholms kommun
Ängelholm, 26280

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024