Kundtjänstmedarbetare

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Har du tidigare erfarenhet av kundtjänstarbete? Drivs du av att stödja och vägleda kunder?
Då kan du vara den vi söker!

För ett kortare uppdrag med chans till förlängning söker vi en kundtjänstmedarbetare till Almi Företagspartner. I denna roll arbetar du på ett spännande och innovativt företag med fokus på ekonomisk rådgivning.

Som kundtjänstmedarbetare är ditt ansvar att på ett affärsmässigt sätt vägleda potentiella kunder till de tjänster som företaget erbjuder. Kommunikationen sker genom ett flertal inkommande och utgående kanaler, såsom telefon, chatt, mail och sociala medier. Arbetsuppgifterna innefattar även att hantera den koncerngemensamma växeln.


Din bakgrund

Vi ser att du har erfarenhet av kundservice sedan tidigare, gärna från arbete i kundtjänst med inriktning bank och/eller inkasso. Utöver detta är erfarenhet från försäljning via telefon ett plus. Om du har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis ekonomi eller samhällsvetenskap är detta meriterande.

För att lyckas i rollen bör du kunna uttrycka dig obehindrat i tal och skrift på både svenska och engelska. Kunskaper i övriga språk är meriterande. Vi förutsätter även att du är en van datoranvändare med ett intresse för kommunikation via sociala medier.


Personliga egenskaper

Du har en mycket god förståelse för kundservice och kundhantering samt förståelse för vikten av att vårda en kund. Som person är du strukturerad, förtroendeingivande och serviceinriktad ut i fingerspetsarna. Vidare har du ett starkt driv och mycket god kommunikativ förmåga samt uppvisar en lyhördhet för kundernas behov.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/ Göteborg
Arbetstider är vardagar kl. 8-17.


Tillträdesdag

6 juli. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!
Bifoga gärna ditt CV i Word-format.


Information

Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Våra tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Vi finns på fler än 100 orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade.

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Matthews
0722 54 69 65
Patrik Andersson
072-254 66 76
Jonas Ahlberg
070-161 25 83
Magnus Franzén
0722-54 11 16
Johanna Josefsson

Ann-Christin Hansson
0722541312
Jennie Strömqvist
0722-54 13 30
Mia Nordlund
070-320 99 83
Mia Nordlund
070-3209983
Jörgen Persson
0722-541811

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Bemanning AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 juni 2015

Besöksadress

Sergels Torg 12, Plan 11, Stockholm
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

Kundservicehjälte till växande Power Hemelektronik

23 maj 2024