Kundtjänstmedarbetare flerspråkig (svenska/engelska) - sommarvikariat

Arbetsbeskrivning

*Tala med kunder per telefon, mail/chat eller personligen för att ge information om produkter eller tjänster, ta eller lägga order, avbryta konton, eller få information om klagomål.
* Håll koll på kundinteraktioner eller transaktioner, uppgifter, registrering av förfrågningar, klagomål eller kommentarer, liksom vidtagit åtgärder.
* Kontrollera och säkerställa att lämpliga ändringar görs för att lösa kundernas problem.
* Kontakta kunder genom att svara på deras frågor eller meddela dem om eventuella planerade justeringar av sina beställningar.
* Lösa kundernas problem eller fakturering klagomål genom att utföra aktiviteter som utbyte av varor, återbetalning av pengar eller justera räkningar.
* Ordna ersättning för varor som skickas tillbaka
* Har kontinuerlig kontakt med distributionspartner och förbereda fakturor för returnerade varor.
* Ta fram och granska all relevant information för att bedöma giltigheten av klagomål och för att fastställa möjliga orsaker.

Utöver dessa arbetsuppgifter kan det tillkomma en del översättning samt korrektyrläsning.

Din Profil:
- Talar både svenska och engelska obehindrat, tyska och/eller franska i tillägg är önskvärt men ej ett krav
- Är engagerad, ansvarsfull och gillar att jobba i team.

Det är meriterande om du arbetat med liknande uppgifter tidigare. Du tar ansvar för ditt arbete, är noggrann och är van att arbeta med kollegor i team såväl som självständigt. Vi ser långsiktigt på uppdraget.

Du ska vara driven, målmedveten och uppskatta kontakten med nya människor och ha lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

Du räds inte för att lära dig nya datorprogram och system. Det är viktigt att du är en sann lagspelare, som tillsammans med dina kollegor hittar de bästa lösningarna, för våra befintliga som nya kunder.

Som person är du noggrann och lösningsorienterad och vill skapa resultat. Du är van vid att kommunicera över telefon och i kundkontakten är du lugn och serviceinriktad. Tempot kan ibland vara högt och det är då viktigt att du kan hålla dig fokuserad på uppgiften. Då vi är ett växande företag är det viktigt att du är öppen för att arbetsuppgifter kan ändras och vill vara med och bidra till teamets utveckling och positiva atmosfär. Du både vill och kan arbeta under eget ansvar.


Din Profil:
-Talar både svenska och engelska obehindrat, tyska och/eller franska i tillägg är önskvärt men ej ett krav
- Är engagerad, ansvarsfull och gillar att jobba i team.

Det är meriterande om du arbetat med liknande uppgifter tidigare. Du tar ansvar för ditt arbete, är noggrann och är van att arbeta med kollegor i team såväl som självständigt. Vi ser långsiktigt på uppdraget.

Du ska vara driven, målmedveten och uppskatta kontakten med nya människor och ha lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift.

Du räds inte för att lära dig nya datorprogram och system. Det är viktigt att du är en sann lagspelare, som tillsammans med dina kollegor hittar de bästa lösningarna, för våra befintliga som nya kunder.

Som person är du noggrann och lösningsorienterad och vill skapa resultat. Du är van vid att kommunicera över telefon och i kundkontakten är du lugn och serviceinriktad. Tempot kan ibland vara högt och det är då viktigt att du kan hålla dig fokuserad på uppgiften. Då vi är ett växande företag är det viktigt att du är öppen för att arbetsuppgifter kan ändras och vill vara med och bidra till teamets utveckling och positiva atmosfär. Du både vill och kan arbeta under eget ansvar.

Bemz is a global e-commerce company specialising in custom made design covers and legs for IKEA furniture.

All Bemz covers are sewn to order in Europe by experienced seamstresses. The company’s 150+ machine washable fabrics are specially selected for their high quality and focus on natural materials. Bemz was founded in 2005, is Stockholm-based and now sells online to 42 countries. With a business idea based on extending the life of IKEA furniture, sustainability is at the heart of the company.

Kontaktpersoner på detta företaget

Customer Service Manager Tina Strååt
+46 8 518 00 260 +46 8 518 00 260
Sales Manager Johan Klaesson
08 664 62 00
Marketing Manager Christie Bhachu

Annie Karlsson

Sammanfattning

Besöksadress

BIRGER JARLSGATAN 79
STOCKHOLM

Postadress

BIRGER JARLSGATAN 79
STOCKHOLM, 11356

Liknande jobb


19 april 2024

18 april 2024

18 april 2024