Kundtjänstmedarbetare för långsiktig roll till Electrolux!

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en kundtjänstroll för ett tekniskt bolag där du kan hjälpa och inspirera konsumenter i sina köp? Tycker du om teamwork och där kvalité i varje samtal är din grej? Sök tjänsten som kundtjänstmedarbetare till Electrolux i Stadshagen!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Electrolux räkning en kundtjänstmedarbetare till deras huvudkontor i Stadshagen. Du kommer vara en del av Electrolux eftermarknadsteam som säkerställer att deras befintliga kunder får stöd när de behöver nya tillbehör eller reservdelar till sina produkter. Så som i många branscher är eftermarknaden en viktig kanal för att bygga lojalitet och en viktig del i ditt uppdrag är att förvalta varje kontakt på ett sätt som både gör kunden nöjd och inspirerad.

Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Electrolux. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram 6 månader framåt från start. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kundservicemedarbetare har du nära dialog med kollegor och din chef för att säkerställa att du håller en hög kvalité i varje kundkontakt.
Du kommer dagligen ansvara för att hantera ärenden inom flera områden som t.ex. produkt-, leverans-, tillgänglighets-, prisfrågor, orderläggning, e-handelssupport och givetvis rådgivning kring reservdelar. Vidare kommer du att:


* Hantera telefon & ärendehanteringssystem, uppgifter kan också komma från andra källor.
* Kommunicera med kunder som behöver stöd i att hitta rätt reservdel och du har tillgång till stödsystem med detaljerad produktinformation.
* Ansvara för att skapa nya affärer genom aktiv försäljning till de kunder du har kontakt med.
* Ha nära kontakt med ansvariga för e-handel, logistik och försäljning.
* Ansvara för att alltid arbeta med förbättringar av processer och förväntas agera för att korrigera en process som skapar onödigt arbete.


I denn roll har du har möjligheten att vara med och bidra till att förädla hur ett marknadsledande bolag kommunicerar med sina kunder, något du kommer ha stor nytta av under din karriär. Du blir en viktig del i ett nytt team och möjligheterna att utvecklas är stora för den som engagerar sig. På kontoret finns tillgång till träningslokaler och du kommer få en gedigen introduktionsutbildning under dina första veckor hos Electrolux.

VI SÖKER DIG SOM
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av en serviceinriktad roll, meriterande är tidigare kundtjänstroller samt erfarenhet av en teknisk rådgivande roll.

Vidare ser vi att du är entusiasmerande och har förmågan att använda frågeteknik för att få kunder att beskriva sitt behov. Du har en stor portion tålamod och visar engagemang genom din genuina nyfikenhet. Du älskar att engagera dina kollegor och är förmodligen den som drar ihop ditt team till AW. Du är företagsam och har i tidigare roller visat detta genom att inte bara hitta problemen, utan genom att ha drivit igenom förbättring där det behövts.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: 1 November
* Omfattning: 6 månader med chans till överrekrytering
* Placering: Stockholm, Stadshagen
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Electrolux önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Om du har ett satt slutdatum för ansökningsprocessen, tänk på att du inte får stänga annonsen tidigare och att alla ansökningar måste gås igenom.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 6 månader med chans till överrekrytering 8:30-17:00
  • Publicerat: 11 oktober 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024