Kundtjänstmedarbetare heltid

Arbetsbeskrivning

Har du förståelse för kundens situation och är pedagogisk? Drivs du av att hjälpa kunder och att leverera kvalité? Då har vi en passande tjänst för dig som vill jobba i en bred kundserviceroll.

Hur ser din arbetsdag ut?

Tillsammans med kompetenta kollegor arbetar du med att hjälpa kunder med deras frågor inom en mängd olika områden, både via inkommande samtal och mail. Du arbetar på kundtjänsten för att företag inom tjänstepension, där frågorna som dyker upp många gånger omfattar även andra delar – såsom försäkring, myndighetsprocesser och praktiska frågor som utbetalning och inloggningsuppgifter.

Din arbetsuppgift är att ta reda på vad kunden frågar om, pedagogiskt förklara hur saker ligger till samt att guida kunden om den behöver tala med andra parter.

Vad får du?

Arbete med värdefull kompetens inför framtiden
Grundlig utbildning och introduktion i arbetet
Stor bredd i ärenden
Arbeta tillsammans med kompetenta kollegor där du alltid kan lära dig mer
Stanna långsiktigt

Vem trivs här?

Då ärendena ofta berör känsliga ämnen är det av största vikt att du har en fingertoppskänsla och förståelse för kundens situation. I arbetet är det fördelaktigt att du tycker om att hålla din kunskap uppdaterad och är vetgirig. I samtalen är fokus kvalité, begriplighet och medmänsklighet. För att trivas i rollen bör du brinna för att hjälpa kunder och gilla den pedagogiska delen.

Då kundtjänstrollen sitter på en betydande kompetens ser företaget gärna att du vill stanna långsiktigt i rollen. Med det sagt blir du heller aldrig fullärd i rollen som kundtjänstmedarbetare.

Profil

Vi ser att du har tidigare telefonvana och god datorvana
Då kontakten sker främst över telefon och e-post krävs det därför att du talar och skriver svenska flytande
Det är meriterande ifall du har tidigare erfarenhet av tjänstepension eller försäkring

Praktiskt kring tjänsten

Start omgående
Beläget i centrala Stockholm
Fast lön
Tillsvidareanställning med inledande visstidsanställning
Kontorstider mån-fre

Vi genomför intervjuer löpande under ansökningstiden. Tjänsterna kan därför komma att tillsättas redan innan ansökningstiden har gått ut. Skicka därför in din ansökan snarast.


Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Veronika Ribbing Linder
070-509 13 31
Mikaela Norberg
070-219 70 28
Ulf Dahlberg

Ulf Dahlberg
070-440 85 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Davvero
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 24 februari 2017

Besöksadress

Hammarby Kaj 10D, Stockholm
None

Postadress

Hammarby Kaj 10D
Stockholm, 12030

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024