Kundtjänstmedarbetare med teknisk inriktning till Stockholmskontoret

Kundtjänstmedarbetare med teknisk inriktning till Stockholmskontoret

Arbetsbeskrivning

Cell Solar Nordic AB är ett solcellsföretag som hjälper svenska villa- och fastighetsägare att investera i solcellsanläggningar till sina tak. Som en av Sveriges ledande aktörer inom solenergi är vi med i omställningen till 100% förnybar energi i Sverige. Vi har sedan starten 2016 vuxit snabbt, är idag ca 70 medarbetare och under 2020 omsatte vi runt 150 MSEK.

I dagsläget har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Kalmar.

Solcellsmarknaden är en bransch i stark tillväxt, där vi på Cellsolar erbjuder solcellsanläggningar, batterier och laddboxar för elbilar. Vi fortsätter vår tillväxtresa och söker Kundtjänstmedarbetare till vårt huvudkontor i Johanneshov.

Uppdraget

I rollen som Kundtjänstmedarbetare kommer du att arbeta både mot Cellsolars kunder men även internt mot våra installatörer, koordinatorer och säljare. Du kommer ta emot väldigt varierande ärenden i allt från frågor via felanmälningar från kund till installationstekniska frågor. Du fokuserar på kundservice med uppgift att kvalitetssäkra upplevelsen för våra kunder.

I rollen ingår bland annat:

Daglig kontakt med kunder

Svara på inkommande via telefon och mail

Hantera tekniska ärenden samt reklamationer

Registrera inkommande leads

Uppsättning av kundkonton

Säkerställa att alla ärenden dokumenteras i vårt CRM-system

Vara med i utvecklingen av processer för att förbättra kundresan

Förbereda dokumentation av olika slag, bland annat Snö & Vindlastberäkningar, för- och färdiganmälan och kundkommunikation

Vara behjälplig vid kundnöjdhetsundersökningar

Framtagande av rutiner för en fortsatt effektiv kundservice

Det förväntas att du ska kunna lösa 80% av inkommande ärenden genom egna IT- och teknikkunskaper, hitta svar i vårt CRM-system eller veta vart du ska vända dig för att driva ärendet framåt. Därför kommer du att jobba tätt med våra koordinatorer och vår byggavdelning.

Arbetet är baserat på vårt huvudkontor i Johanneshov.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med 40 timmars arbetsvecka. Provanställning om sex månader tillämpas.

Vem är du?

För att trivas hos oss bör du älska att arbeta i en föränderlig och snabbväxande miljö. Då rollen innebär väldigt självständigt arbete krävs det ett stort driv att vilja ta ansvar samt en god administrativ färdighet då du hanterar flera olika typer av ärenden samtidigt. Du bör brinna för att alltid ge bästa service med viljan att förbättra och utveckla kundresan.

Du behöver ha grundläggande kunskap och ett stort intresse för el- och solcellsområdet och du är inte rädd för att lära dig nytt.

Det är av stor vikt att du är strukturerad med en given inställning av problemlösning samt är kreativ och drivande i din roll att söka svar för att lösa ärenden till kunden.

Krav för tjänsten är:

God förståelse för teknik och IT-lösningar

Ha en stark kommunikationsförmåga, både på svenska och engelska

Goda kunskaper i Officepaketet

Stor erfarenhet av att jobba i CRM-system och andra digitala verktyg

Erfarenhet av att arbeta mot privatkundsmarknaden

Dokumenterad erfarenhet av tidigare jobb med kundnära tjänster

För att lyckas i denna roll ser vi även att du:

Kan uttrycka dig på ett smidigt sätt och kommunicera med en medvetenhet om hur du uppfattas av andra

Vara extremt lyhörd och kunna vara flexibel i hur du bemöter människor, ha en fingertoppskänsla när det gäller servicenivå

Är van att driva kundärenden från start till mål samt är noga med återkoppling och uppföljning till kund

Är organiserad och har en positiv och lösningsorienterad attityd

Stort plus om du studerat solenergi eller arbetat med solcellslösningar tidigare

Vi erbjuder

Ett uppdrag där du får ta eget initiativ och använda dina kunskaper inom kundservice och solenergi fullt ut. Du kan förvänta dig en snabbfotad arbetsmiljö med högt i tak där alla strävar mot ett gemensamt mål - att driva mot omställningen till förnybar el och att se till att våra kunder blir nöjda med oss som leverantör.

Vi är ett team av entreprenörer med kompetenser som kunniga elektriker, lösningsorienterade koordinatorer, drivna säljare, marknadsförare, företagsutvecklare med mera. Våra tre grundare har stor drivkraft och lång erfarenhet av villainstallationer.

Vi har ett generöst friskvårdsbidrag och erbjuder tjänstepension till alla våra tillsvidareanställda.

Cellsolar strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega.

Ansökan

Stämmer ovan uppdrags- och personbeskrivning in på dig?

Varmt välkommen att söka tjänsten som Kundtjänstmedarbetare. Sista ansökningsdag är den 13 augusti 2021. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Bifoga CV och personligt brev till din ansökan där du även beskriver vad du kan tillföra Cellsolars team.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cell Solar Nordic AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juli 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Besöksadress

Ekbacksvägen 22
Bromma

Postadress

Ramskogsvägen 239
Vendelsö, 13668

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023