Kundtjänstmedarbetare - Phone Family

Arbetsbeskrivning

Kundtjänstmedarbetare, Customer Care

Som Kundtjänstmedarbetare
är dina huvudsakliga uppgifter att hjälpa våra kunder via telefonen och mail samt se till att våra interna och externa kunder är och förblir nöjda. Det kan även förekomma event i butik där vi möter våra kunder direkt och hjälper dem på plats. Du rapporterar direkt till Kundtjänstchefen.

Tjänsten är en mycket viktig roll på Phone Family och du agerar alltid med största integritet och sätter företagets och kundens intressen i första hand. Andra egenskaper som du visar i tjänsten är öppenhet och ärlighet samt att du har mod att stå för dina åsikter och strävar efter att lösa problem på plats. Tjänsten kan komma att innefatta övertid för att kunna klara av arbetet på ett tillfredsställande sätt.

Som Kundtjänstmedarbetare
har du ansvar för att samarbeta med hela organisationen i strävan att konstant förbättra Phone Familys kunders upplevelser.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att;
- Definiera samt förbättra kundtjänstfunktionens KPIs och se till att de sköts.

- Delta i kundservicens processförbättringar
Skapa samt bibehålla goda relationer med kunder, leverantörer samt interna stakeholders

- Proaktivt kontakta alla våra kunder för att se till att dem är nöjda samt arbeta med kunder som kontaktar företaget direkt

- Se till att kunderna är nöjda samt vid behov hjälpa dem med köp, frågor, eftervård, merförsäljning, administration eller andra saker de kan behöva hjälp med

- Aktivt arbeta med att bibehålla och förlänga kunder

- Arbeta med att minska kötider samt förbättra servicenivån på kundtjänst.

- Ansvara för kundstocken samt minimera dess churn.

- Proaktivt arbeta för att skapa försäljning direkt över telefon eller i butik

- Se till att du har kund- och resultatfokus vid alla tillfällen
Jobba medförsäljning via telefon vid behov
Ageraspindeln-i-nätet

- Hjälpa till därdet behövs. Tjänsten innefattar även en hel del administrativt arbete

- Vara en godlagspelare.

- Arbeta aktivt med din egen personliga utveckling och mål, som sätts tillsammans med din direkta linjechef två (2) gånger per år

- Vara starkt engagerad i företagets övergripande mål, utmaningar samt i företagets framtid och måluppfyllelse. Du agerar verksamhetsnära vid alla tillfällen

- Ha en nyfikenhet och hålla dig uppdaterad om vad som händer i omvärlden och kunna tillämpa denna kunskap i ditt strategiska arbete

- Den anställda kan åläggas att utföra andra arbetsuppgifter än de som beskrivs ovan.

Placeringsort:

Huvudkontoret, men tjänsteresor kan komma att innefattas i tjänsten

Anställningsgrad:

Heltid

Arbetstider:

Kontorstider samt övertid vid behov för att klara av arbetsuppgifterna.
Om företaget

Phone Family är ett av Sveriges snabbast växande telekomåterförsäljare, med cirka 120 anställa och 28 butiker som drivs i köpcentrum och gallerior runt om i Sverige. Företaget har kollektivavtal och satsar på kvalitet med ett långsiktigt tänk. Vi är en av endast två oberoende återförsäljare i Sverige idag och vi säljer abonnemang och tjänster från de fyra största operatörerna Telia (samt Halebop), Telenor, Tele2 och 3. Vi säljer även Com Hem och Viasat.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Stenquist
0761767464
Annica Svanberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PHONE FAMILY AB Kista
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 25 april 2014

Besöksadress

Kista Science Tower
Kista

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


12 september 2024