Kundtjänstmedarbetare Strängnäs

Arbetsbeskrivning

Mekonomen gör BilLivet enklare!

Det gör vi genom att erbjuda ett brett och lättillgängligt utbud av prisvärda och innovativa lösningar och produkter för konsumenter och företag. Mekonomen är Nordens ledande bildelskedja med egen grossistverksamhet, mer än 400 butiker och mer än 2200 verkstäder vilka arbetar under Mekonomens varumärke. Mekonomen med samarbetspartners omsätter totalt 15 miljarder och sysselsätter mer än 15 000 medarbetare. Varumärket Mekonomen skall associeras med: Helhetslösningar, Nytänkande, Kunnighet, Hög kvalitet och att vara Prisvärt


Är du en säljfokuserad tjej eller kille med bilintresse, som drivs av utmaningar och nytänk?
Då kan vår Kundtjänst vara rätt arbetsplats för dig!

Vi utökar Mekonomens E-handel och behöver nu förstärka vår kundtjänst. Vi söker därför en säljande Kundtjänstmedarbetare med placering vid vårt centrallager i Strängnäs.
Beskrivning av rollen:
Kundtjänst hos Mekonomen Grossist är säljorienterad och hanterar order och frågeställningar som kommer från våra e-handelskunder i form av val av reservdelar, tillbehör eller för den delen hantering av reklamationer. Kontakterna sker i huvudsak via telefon och mail.
Utöver att ta emot inkommande samtal tillkommer administrativa uppgifter såsom avvikelsehantering, orderhantering, analyser och problemlösning av varierande art. I kundtjänsten är det sällan lugnt och nya ärenden kommer in löpande. Vår kundtjänst är en enhet i ständig utveckling där du har stora möjligheter att vara med och påverka och där vi gärna ser att du kommer med egna initiativ.
Vi ser att du har:
Erfarenhet av försäljningTekniskt intresse och har kunskap om hur bilar fungerarKunskap om våra produkter, bilreservdelar och biltillbehörGod datakunskapTelefonvana, gärna med erfarenhet från kundtjänstfrågorGoda kunskaper i engelskaLägst gymnasiekompetensDin profil:
För att lyckas i tjänsten är det viktigt att du gillar att sälja genom att ge en hög service och vågar fråga efter ordern och du behöver vara genuint intresserad av att lösa kundens problem. Du är en positiv person med kunskaper om hur bilar fungerar. Du är stresstålig och har förmåga att prioritera och förstår värdet av att sätta kunden i första rummet. Dessutom tycker vi att det är viktigt att du har ett affärsmässigt förhållningssätt, förmåga och vilja att utveckla arbetssätt och metoder och att du trivs med att vara en del av ett team.


Välkommen att kontakta Maria Westh för ytterligare frågor om tjänsten; maria.westh@mekonomen.se alternativt 010-49 202 02
eller
Martin Engberg; martin.engberg@mekonomen.se alternativt 08-464 01 54


Välkommen med din ansökan redan idag, vi behandlar ansökningarna löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MEKONOMEN Kungens Kurva
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 5 februari 2014

Liknande jobb


Kundtjänstmedarbetare

31 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

31 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare sökes till Releasy!

Kundtjänstmedarbetare sökes till Releasy!

31 maj 2024

31 maj 2024