Kundtjänstmedarbetare; Sykes Sweden AB

Arbetsbeskrivning

SYKES Enterprises Inc. är ett multinationellt informations- och teknologiföretag som tillhandahåller ett stort antal tjänster inom allt från kundtjänst och reseförsäljning till teknisk support. SYKES har idag över 46.000 anställda globalt som supporterar kunder på 32 olika språk. På vårt Call Center i Sveg arbetar för närvarande 180 personer med att ge telefonsupport till kunder runt om i Norden.

Nu söker vi dig som vill hantera allehanda reserelaterade frågor samt hjälpa människor till rätt destination.

Som säljinriktad Supportagent kommer du att besvara inkommande samtal/mail från kunder som har frågor kring resor såväl inom landet som i resten av världen. Du hantera nyförsäljning av biljetter liksom ombokningar. Vidare så är problemlösning en stor del av arbete, här kan det handla om allt från att hjälpa en kund att söka på hemsidan till att bistå med stöd för resenärer som sitter fast på en flygplats någonstans i världen.

Som person tycker Du att förstklassig kundservice är A och O. Du är flexibel, har tålamod och visar förståelse för varje unik kundsituation. Vi arbetar i team och ser det som viktigt att du har en bra samarbetsförmåga, tar ansvar och är punktlig. I resebranschen sker det hela tiden saker så att Du tycker om att arbeta i ett högt tempo är ett måste. Vidare är du van att jobba med dator och du skriver samt pratar obehindrat både svenska och engelska.

Din anställning börjar med en utbildningsperiod om sex veckor.

Arbetstiderna är för närvarande schemalagda till veckans alla dagar mellan klockan 07.00 och 19.00, avdelning är dock öppen mellan 07.00-22.00 varför arbetstiderna kan komma att ändras.

Då vi i dag har övervägande män på företaget så ser vi gärna kvinnliga sökande till tjänsten. Företaget jobbar för att vara en arbetsplats utan alkohol och droger, med anledning av detta så är det obligatoriskt med drogtest vid anställning.

Intervjuer sker kontinuerligt varför vi önskar få din ansökan på mail till: seevg-applications@sykes.com så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sykes Datasvar Support AB SVEG
  • 18 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • kollektivavtal finns
  • Provanställning 6 månader, därefter ev. tillsvidare anställning
  • Publicerat: 6 augusti 2013

Besöksadress

Herrögatan 25
None

Postadress

Box 202
SVEG, 84222

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024