Kundtjänstmedarbetare till flygbranschen

Kundtjänstmedarbetare till flygbranschen

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Randstad söker nu en erfaren kundtjänstmedarbetare i Malmö. I denna rollen arbetar du med nyckelkunder inom bilbranschen för att säkerställa transporter och flygfrakt. Du blir en del av ett kundtjänst-team där du ansvarar för kundernas transportupplevelser. Rollen innebär att du förser kunderna med utmärkt service och problemlösning för att deras import, logistik och olika projekt ska flyta på bra.

Ansvarsområden
I denna tjänsten ansvarar du för att:
säkerställa kundernas förväntningar genom att följa upp leveranser
lösa problem med frakt och se till att transporten sköts ordentligt
koordinera projekt inom respektive tidsram och rapportera leveranser internt
ta emot och åtgärda kundklagomål enligt företagspolicy
förse kunder med anbud och följa företagets prispolicy
skapa, utveckla och utvärdera rapporter kopplade till kundtjänsten





Arbetstider
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 3 månader, med eventuell chans till förlängning. Du kommer arbeta heltid och vara anställd av Randstad. Som konsult hos oss erbjuds du en konkurrenskraftig lön, kollektivavtalade villkor, tjänstepension och försäkringar. Du får även förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Kvalifikationer
Till denna rollen ställs krav på:
Flytande i både svenska och engelska
Erfarenhet av liknande inom flygbranschen där du har jobbat med kundservice och flyglogistik
Datorvana och erfarenhet av transportsystem
Att du är kommunikativ och har ett sinne för servicekänsla.

Utöver detta ser vi att noggrannhet och stresstålighet är meriterande. Du som söker tjänsten förväntas vara stresstålig och strukturerad för att kunna lösa problem utan att överskrida deadlines. Det är ett plus om du dessutom har jobbat med prissättning inom logistik eller har erfarenhet av logistiska projekt.

Ansökan
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan via vår hemsida. Vi tillämpar löpande intervjuer och urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan! 

Kontaktperson:
Jonathan Sjöstedt, consultant manager Randstad AB
jonathan.sjostedt@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 november 2020
  • Ansök senast: 31 december 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


14 februari 2024

Speditör - Airfreight specialist

Speditör - Airfreight specialist

8 februari 2023

18 januari 2023

10 januari 2023