Kundtjänstmedarbetare till International Färg (deltid)

Kundtjänstmedarbetare till International Färg (deltid)

Arbetsbeskrivning

Brinner för kundservice? Är du kundorienterad och trivs med att lösa problem? Har du dessutom passion för färg? Då är det kanske du som är vår nästa Customer Service Representitive!

Vad kommer du att göra?


I rollen som Customer Service Representitive för International Färg i Angered kommer du, tillsammans med fem kollegor, säkerställa bästa service till våra kunder inom Marine and Protective Coatings i Norden. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• Kundsupport via mail och telefon
• Orderhantering: Fungera som en nyckelroll i orderhantering där du ansvarar för hela kedjan, allt från mottagande av en order till införandet av ordern i vårt ordersystem till leverans
• Hantera returer
• Fakturaprocess: vara behjälplig vid fakturafrågor, förhindra felaktig fakturor och krediter/debiteringar
• Vara en aktiv del i förändrings- och förbättringsarbete

Tjänsten är belägen på vår site i Angered och du kommer rapportera till Customer Service Manager Cluster Nordic som är baserad i Hamburg, Tyskland.

Vem är du?
Som person trivs du i en supporterande roll där du agerar som första kontakt och därmed är kunden behjälplig med diverse frågor för att kunna lösa deras problem. Du är en social och serviceminded människokännare som alltid sätter kunden i fokus. Vi tror också att du är lösningsorienterad, tålmodig och har förmågan att prioritera bland dina arbetsuppgifter. Du har en flexibel inställning till ditt arbete och trivs med att arbeta i team.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Då engelska är vårt koncernspråk är det viktigt att du känner dig trygg med det i både tal och skrift. Du kommer även jobba en del mot finska marknaden varpå det är meriterande, men inget krav, om du kan hantera det finska språket Det är viktigt att du har stor vana vid att arbeta med olika system och med god datakunskap. Idag arbetar vi bland annat med SAP, MS Office, Teams och Excel.

Mer om tjänsten och din ansökan
I denna roll erbjuder en tillsvidaretjänst på deltid (50%), med arbetstiderna måndag till fredag kl.8-12.

Ansök via vårt rekryteringsverktyg. Skulle du stöta på problem med din ansökan så är det inga problem! Maila bara talentresourcing.se@akzonobel.com så får du hjälp. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via email.

För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta Jan Sodtke, Customer Service Manager Cluster Nordic, +49 172 3727638
För mer information om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Patrik Hassel, Talent Acquisition Manager, +46 702 35 03 44.

Kontaktpersoner på detta företaget

Talent Resourcing Partner Ingrid Schollin

Petri Örn
031-928630
Mattias Johansson
031-928608

Sammanfattning

  • Arbetsplats: INTERNATIONAL FÄRG AKTIEBOLAG ANGERED
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 7 februari 2021

Besöksadress

HOLMEDALEN 3
GUNNILSE

Postadress

BOX 44
ANGERED, 42422

Liknande jobb


Försäljning & rådgivning? Se hit!

Försäljning & rådgivning? Se hit!

6 maj 2024

6 maj 2024

Kundtjänstmedarbetare

Kundtjänstmedarbetare

6 maj 2024