Kundtjänstmedarbetare till Ragn-Sells AB!

Arbetsbeskrivning

Är du redo för nästa utmaning? Har du goda erfarenheter av kundtjänst med fokus på kundnöjdhet? Då är tjänsten som kundtjänstmedarbetare till Ragn-Sells något för dig!

Om tjänsten
Ragn-Sells är Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. De samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Deras filosofi är att det jobb deras bransch gör kan utföras på många olika sätt. Och att det är människorna som gör skillnad. På Ragn-Sells har de samlat branschens mest erfarna och professionella medarbetare. Ragn-Sells finns i  Danmark, Norge, Estland, Lettland och Polen.

I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer du att sitta i ett öppet kontorslandskap tillsammans med 10 medarbetare. Rollen kommer huvudsakligen att innebära att du hanterar ärenden via telefon, webb och mail. Du kommer att arbeta mot deras industriverksamhet 75% av tiden vilket omfattar containrar och större kärl etc. Exempel på arbetsuppgifter är:

- Hantera alla inkommande ärenden (telefon, webb, mail) och utföra förekommande arbetsuppgifter på ett ändamålsenligt och effektivt sätt
- Svara på frågor avseende fakturor, produkter, tjänster och priser av standardkaraktär
- Ta emot och registrera beställning från kunder och generera arbetsorder
- Offerera och prissätta mot basprislista vid enklare förfrågningar över telefon
- Ta emot och registrera reklamationer
- I förekommande fall skicka, frågor, order eller reklamationer vidare till berörda parter
- Merförsäljning gentemot baskunder
- Säkerställa att företagets processer och riktlinjer följs

Om dig
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och har tidigare erfarenhet inom kundtjänst, administration eller annat serviceinriktat arbete. Har du en gymnasieutbildning inom ekonomi är det meriterande. Ett krav för tjänsten är att du dessutom har en mycket god IT-vana, har goda kunskaper i office-paketet samt har en vana vid att arbeta självständigt och att ta egna initiativ.

Viktigt för tjänsten är:

- Har en förmåga att arbeta i team
- Gillar att arbeta i en fartfylld miljö
- Noggrann
- Har en förmåga att prioritera
- Serviceinriktad

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Ragn- Sell har fått ett ökat behov och tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Ragn-Sells har ett löpande behov och det finns möjligheter till att tjänsten övergår till en anställning direkt hos Ragn-Sells.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att 

kontakta ansvarig rekryterare Alexandra Fahlström på 031-725 45 08. 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Vardagar, dagtid, heltid
  • Publicerat: 23 september 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

Norsktalande kundtjänstmedarbetare på distans

26 april 2024

Kundkommunikatör till MittSverige Vatten och Avfall

Kundkommunikatör till MittSverige Vatten och Avfall

26 april 2024