Kundtjänstmedarbetare till Rekal

Arbetsbeskrivning

Brinner du för service och drivs av att alltid finna den bästa lösningen? Trivs du med att arbeta i ett högt tempo utan att tumma på kvalitet? Då kan detta vara tjänsten för dig! Sök tjänsten redan idag – vi går igenom ansökningarna löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en kundtjänstmedarbetare till Rekals supportteam.

Rekal grundades 1987 och har sedan dess försett professionella användare inom restaurang, hotell- och sjukvårdssektorn med rengöring- och desinfektionssystem. Kontoret är beläget ett stenkast från pendeltågsstationen i Gnesta. I deras produktionsanläggning utvecklas och produceras produkter som är väl anpassade för den nordiska marknaden och de höga krav som ställs. Med företagets rikstäckande och välutbildade serviceorganisation tillgodoses kundbehov i hela landet.

I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du att tillhöra ett sammansvetsat team om fyra personer. En kundtjänstmedarbetare har gått vidare i karriären och de har därför behov av förstärkning. Teamet arbetar utifrån uppsatta processer och rutiner men Rekal vill alltid utvecklas och behöver din hjälp för att förbättra processerna. Arbetstiderna är 7.30-16.30 förutom fredagar då arbetar man 7.30-14.00.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Rekal. Alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstmedarbetare kommer du arbeta tillsammans med supportteamet. Under en vanlig arbetsdag kommer du att ge service till interna medarbetare och externt mot kunder gällande företagets produkter. Fortsättningsvis kommer du att få hjälpa ekonomiavdelningen med fakturahantering och kund- och leverantörsreskontra. För att få bästa möjliga introduktion till rollen och företaget kommer du att få skugga andra roller inom bolaget och medlyssna andra kundtjänstmedarbetare. Vidare kommer du att få en ordentlig beskrivning om Rekal och företagets produkter.

Du kommer till exempel att:


* Supportärenden via telefon, e-post och webb
* Orderhantering i affärssystemet Microsoft Dynamics NAV
* Fakturahantering samt kund- och leverantörsreskontra
* Hantering av service/felanmälan kring företagets produkter och tjänster


Tjänsten passar dig som brinner för att ge god service, både internt och externt. När du har kommit in i rollen är nästa steg att ta sig an projekt för att förbättra de befintliga processerna och rutinerna. Vidare arbetar supportteamet tätt med ekonomiavdelningen och du kommer därför få möjligheten att utveckla din ekonomiska förståelse genom fakturahantering och arbeta med kund – och leverantörsreskontra.

VI SÖKER DIG SOM
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift


* Har 1-3 års erfarenhet av att arbeta med service och administrativt arbete
* Har minst en gymnasieexamen


Det är meriterande om du…


* Har erfarenhet av fakturahantering samt en god ekonomisk förståelse
* Har erfarenhet av arbete i olika affärssystem


Som person är du självständig och noggrann då man ansvarar för viktiga beställningar av produkter där ordrar måste hanteras korrekt, samtidigt som man arbetar i ett effektivt tempo. Du är prestigelös som person och har en god problemlösningsförmåga. När du stöter på hinder i arbetet finner du nya lösningar för att ta dig an problemet. Vidare har du stort kundfokus och har lätt för att anpassa ditt bemötande efter olika situationer och människor. Du är en god lyssnare och du drivs av att hjälpa människor.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Juni
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Lön: Fast lön
* Placering: Gnesta, Stockholm
* Kontaktuppgifter: Olivia Unghammar, rekryteringskonsult. Mail.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Rekals önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [recruitmentstockholmsouth @academicwork.se](mailto: recruitmentstockholmsouth @academicwork.se) under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN

När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Rekal är specialister på hygien och rengöring och har sedan 1987 försett professionella användare inom restaurang, hotell- och sjukvårdssektorn med rengöring- och desinfektionssystem. System bestående av produkter, doseringsutrustningar, utbildning och teknisk service. Rekal sitter i en modern arkitektbyggnad i Gnesta precis vid pendeltågstationen. I deras produktionsanläggning utvecklas och produceras produkter som är väl anpassade för den nordiska marknaden och de höga krav som ställs. Med företagets rikstäckande och välutbildade serviceorganisation tillgodoses kundbehov i hela landet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid, Tillsvidare 8-17
  • Publicerat: 15 maj 2018

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundservice på deltid

Kundservice på deltid

26 april 2024