OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Trivs du i en roll där service och högt tempo står i fokus? Är ansvarstagande, lösningsorienterad och nyfiken egenskaper som beskriver dig? Då kanske denna spännande roll som kundtjänstmedarbetare hos Ricoh är perfekt för dig!
Om Ricoh
Ricoh är ett innovativt företag vars ambition är att utnyttja och utveckla tekniken för att öka produktiviteten och att hjälpa personer världen över att arbeta smartare. Ricoh strävar ständigt efter att hjälpa företag att arbeta mer digitalt och erbjuder branschledande produkter inom mjuk- och hårdvara.
Servicedesken är en viktig funktion för Ricoh och som kundtjänstmedarbetare spelar du en stor roll för hur företaget uppfattas utåt. Nu vill Ricoh stärka sitt kundtjänstteam med en lyhörd och driven kollega. Här blir du en del av ett hjälpsamt team i en roll med goda utvecklingsmöjligheter!
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Arbetsuppgifter
I rollen som kundtjänstmedarbetare ansvarar du, tillsammans med dina teamkollegor, för att kunden får ett professionellt bemötande, både via telefon och mail. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:
• Ta emot och hantera inkommande ärenden via telefon och mail
• Registrera serviceärenden och förbrukningsordrar
• Hjälpa kunden att lösa problem och hitta rätt i frågor som rör företagets många olika tjänster
• Arbeta aktivt för att uppnå gruppens mål
• På sikt finns möjligheten att delta i olika utvecklingsprojekt som rör servicedesken
Kvalifikationer
• Erfarenhet av service, tidigare erfarenhet inom kundtjänst ses som mycket meriterande
• Erfarenhet av att arbeta med telefon som främsta arbetsverktyg
• God dator- och systemvana samt ett intresse för IT/Teknik
• Flytande kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift
Detta är en tjänst för dig som vill utvecklas och växa i en serviceinriktad tjänst. Du som söker trivs i en miljö där tempot stundtals är högt och klimatet dynamiskt. Du motiveras av samarbete och laganda, samt skulle beskriva dig själv som hjälpsam, öppen och nyfiken.
Övrigt
Start: Omgående
Placering: Solna
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Arbetstider: 08.00-17.00
Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Sofia Karlberg på 08-663 99 00 eller sofia.karlberg@kfx.se. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Jardelid
Lovisa Kvam
Lovisa Kvam
Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby
Emelie Wedin
Anna Jardelid
Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg
Mathilda Berg