Kundtjänstsäljare

Arbetsbeskrivning

TeliaSonera är det ledande kommunikationsföretaget i Norden och Baltikum med starka positioner inom mobil kommunikation i Ryssland, Eurasien och Turkiet.TeliaSonera erbjuder tjänster inom mobil kommunikation, internet, datakommunikation, digital-tv och fast telefoni till både privat- och företagskunder.TeliaSonera har totalt 115 miljoner kunder, intressebolagen inräknade.I Sverige marknadsför vi våra tjänster under varumärkena Telia, Halebop och Skanova.Telia är det ledande varumärket på den svenska telekommarknaden.[ Telia Kundtjänst är en del av TeliaSonera Sveriges enhet Kundservice.Vi satsar på att bli Sveriges Bästa Kundtjänst.Kundtjänstens cirka 1000 medarbetare har varje år cirka 9 miljoner personliga kundmöten.Tycker du om att * informera, sälja och ge råd? * driva ett excellent kundmöte? * vara effektiv och affärsmässig i dina kundkontakter i allt ifrån att få nya kunder och ständigt vara i kontakt med kunden via telefon, fax och webb?Då är du välkommen att söka jobb hos oss på kundtjänst.Dina arbetsuppgifter * Du skall aktivt sälja Telias produkter och tjänster till privat- och företagskunder, lyssna av kundens behov, beskriva produkt/tjänst och pris, argumentera fördelar och nå avslut. * Du besvarar inkommande trafik via telefon, fax och e-mail. * Vi arbetar med merförsäljning på inkommande samtal och vi har utpekade säljmål på individ.Du etablerar goda kundkontakter och hanterar lättare reklamationer.Du tar självständigt ansvar för dina egna mål och din egen utveckling.Inviduell återkoppling i samråd med närmaste chef tillämpas kontinuerligt.Varaktighet Vikariat 2008-11-10 - 2009-01-31 med möjlighet till förlängning.Vem är du? * Du är engagerad och driver mot uppsatta mål samt har ett stort intresse av att tala med kund. * Du är kund - sälj - och resultatinriktad och uppfattar köpsignaler. * Du är flexibel, kan uttrycka dig i tal och skrift samt har en god social förmåga att samverka i team och ta eget ansvar.Din kompetens * 3-årigt gymnasium eller motsvarande * God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska.Meriterande: * God kunskap i Office-paketet. * Säljutbildning/säljerfarenhet Arbetstider Vi tillämpar kundstyrd schemaläggning i vår Kundtjänst alla dagar i veckan vilket innebär oregelbunden arbetstid, dag eller kvällstid samt vissa helger.Kontakta Liselotte Hammarström, tel.Urvalet sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast 23 oktober 2008.Välkommen med din ansökan

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010