Kundvägledare sökes till Väsby Direkt

Arbetsbeskrivning

Kundvägledare Väsby Direkt 
Vill du representera Upplands Väsby Kommun genom att vara den person invånarna först möter när de kontaktar kommunen? Har du viljan att arbeta med medborgaren i fokus? Då ska du söka jobbet som kundvägledare på Väsby Direkt. 
 
Välkommen till oss på Väsby Direkt 
Väsby Direkt är Upplands Väsby kommuns kundkontaktcenter och första linjen in för medborgare som söker kontakt med kommunen i olika frågor. Vårt syfte är att höja servicen och öka tillgängligheten för invånarna genom att erbjuda en enkel och lättillgänglig kontaktväg för kommunens service. Vi arbetar både via telefon, e-post och personliga möten.  
 
Arbetsuppgifter 
Våra svarsgrupper som vi har inom Väsby Direkt är Barnomsorg, Ekonomiskt bistånd, Äldreomsorg/LSS, Gata-park-fastighet, samt Bygga-bo. Hos oss får du kompetensen att kunna hantera alla typer av kundfrågor i de olika svarsgrupperna på ett effektivt sätt. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att ta emot ärenden från medborgare via telefon, e-tjänster och e-post. De ärenden som behöver hanteras av handläggare inom kommunen flödas effektivt vidare via vårt ärendehanteringssystem. För att kunna ge medborgaren bästa möjliga service har vi tillgång till olika verksamhetssystem och vi har också daglig kontakt med bakomliggande verksamheter och tjänstemän inom kommunen. 
 
Personliga egenskaper 
Dina personliga egenskaper är avgörande för att passa för uppdraget och för att du ska trivas i den omväxlande och utvecklande rollen som kundvägledare. Du behöver tycka om att ha direkt kundkontakt och se varje möte som en möjlighet. Nyfikenhet är en bra egenskap att ha hos oss eftersom varje dag på Väsby Direkt bjuder på nya kundkontakter och nya intressanta frågor som ska hanteras. Du tycker om att arbeta i team såväl som att hantera ärenden självständigt. Du är effektiv och trivs med att stundtals arbeta i högt tempo. Vidare är du som person mogen och lösningsorienterad. Du är en tydlig kommunikatör och bidrar med positiv energi. 
 
Vision 
Väsby Direkts vision är att medborgaren ska uppleva att kommunen är tillgänglig, att man får ett gott bemötande och att man är delaktig. 
 
Kvalifikationer 
-Högskoleutbildning inom socialt arbete, utbildning, samhällsplanering eller annat för kommunal verksamhet relevant område är meriterande. 
-Erfarenhet av att jobba med service och kundkontakter. 
-En god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och gärna på ytterligare ett språk. 
-Van vid datorarbete, administration och att söka information i olika databaser. 
-Tidigare erfarenhet av arbete inom kommunal verksamhet är meriterande. 
 
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är den 15 mars men vi intervjuar löpande för tjänsten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Upplands Väsby Kommun
  • 1 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lön Individuell lönesättning
  • Heltid Tills vidare

Liknande jobb