Kundvärd Front Office

Arbetsbeskrivning

I över 100 år har Mimer varit med och byggt Västerås och dess stadsdelar till vad de är idag, och det tänkte vi fortsätta göra i 100 år till, minst. Hos oss präglas arbetet av våra värderingar omtanke, nytänkande och engagemang, men samtidigt av struktur genom hög kvalitet i det vi gör. Medarbetarengagemanget är högt, faktiskt högst i Sverige enligt Great Place To Work, och vi värnar om våra kunder och om vår stad.

Är du en stjärna på att möta kunder och leverera bra service? Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan till oss! Mimer söker nu en serviceinriktad medarbetare till vårt kundcenter som trivs med att vara ansiktet utåt i mötet med våra kunder. Detta är ett vikariat på cirka 1 år.

Ansvar och befogenheter

Som kundvärd på Front Office är du en del av vårt kundcenter och ansiktet utåt med mycket kundkontakt. Våra kundmöten sker digitalt, via telefon eller fysiskt. Du ansvarar för att på ett affärsmässigt och kundorienterat sätt marknadsföra och hyra ut Mimers lägenheter, bilplatser och förråd.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Administrera hela uthyrningsflödet från uppsägning till nytt kontrakt.
- Hantera överlåtelser, andrahandsuthyrningar och direktbyten.
- Ge service till våra kunder via telefon, chatt och mejl


Utbildning och kompetenskrav

- Relevant gymnasieutbildning
- Minst 3 års erfarenhet av att arbeta med service mot kund
- Goda kunskaper i Officepaketet
- Meriterande med intresse för digitala arbetssätt och system
- Det är meriterande om du har erfarenhet att överlåtelser, andrahandsuthyrningar och direktbyten.
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- B-körkort


Personliga egenskaper

Serviceinriktad, är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig i att leverera lösningar.

Empatisk förmåga, har förmågan att sätta sig in i någon annans perspektiv eller situation utan att ta över personens känslor

Samarbetsförmåga, arbetar bra tillsammans med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Omdöme, gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut.

Självgående, tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.

Tjänsten är ett vikariat på cirka 1 år med tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bostads AB Mimer
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2021
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Liknande jobb


Receptionist till Märsta Läkarhus

13 maj 2024

Frontdeskpersonal

Frontdeskpersonal

13 maj 2024