Kvalificerad B2B kundservicekoordinator

Arbetsbeskrivning

Drivs du av långsiktiga kundrelationer, logistik och koordinering? Hos Parker Hannifin AB finns möjlighet att arbeta i en kvalificerad roll som kundservicekoordinator och med ett helhetsansvar för logistikprocessen av dina kunders inköp. Det är ett långsiktigt uppdrag där du på sikt har möjligheten att arbeta med interna förbättringsprojekt. Låter det som din nästa utmaning? Sök tjänsten idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Parker Hannifins räkning en kundservicekoordinator som arbetar business to business med långsiktiga kundrelationer. Du ansvarar för logistiken av dina kunders inköp, från tillverkning till leverans, och är den som sköter informationsflödet under hela processens gång. I rollen arbetar du tillsammans med ett team på 10 personer där man arbetar med utveckling av försäljningen på den svenska marknaden. På avdelningen hanteras alla inköp och de arbetar mot tillverkande enheter runt om i Europa.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Parker Hannifins önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Kundens intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som kundservicekoordinator kommer du arbeta med logistiken av inköp från dina kunder och tillhörande orderstock. Du är den som ser till att produkten tillverkas, att den levereras med rätt speditör och att den i slutändan hamnar hos kunden. Du har ett övergripande logistikansvar och är den som vakar över ordern samt hanterar informationsflödet mot kund.

Rollen handlar mycket om att agera ansiktet utåt och vara den första kontaktpersonen mot etablerade kundkontakter när de beställer samt vill ha information om sina orders. Du bygger långsiktiga relationer med kunderna, så att de är fullständigt nöjda samt fortsätter beställa av företaget. När du kommit in i rollen finns vidare möjligheten att bidra till kontinuerligt förbättringsarbete på företaget.

Du kommer till exempel att:


* Arbeta med dina kunders beställningar, från inköp till leverans
* Informera och svara på frågor om leveransstatus, förseningar mm.
* Hantera orderregistreringar, krediteringar och återköp
* Informera kunder om företagets produkter och tjänster


Tjänsten passar dig som vill arbeta med långsiktiga kundrelationer, logistik och koordinering. Det är den perfekta rollen för dig som drivs av att arbeta med service, merförsäljning och administration.

VI SÖKER DIG SOM
* Har intresse för service, administration och logistik, kanske har du en utbildning inom ekonomi eller logistik


* Brinner för utveckling och förbättringsarbete
* Har goda svensk- och engelskkunskaper, då kommunikationen sker genom dessa språk


Det är meriterande om du…


* Har ett tekniskt intresse
* Har erfarenhet av förbättringsarbete enligt LEAN-modellen
* Har kunskaper i affärssystemet JDE
* Tidigare arbetat i stora organisationer och med att hantera stora informationsflöden


Som person är du servicemedveten på så sätt att du lägger vikt vid god kommunikation och flexibilitet mot kunder. Då rollen vidare ställer krav på administrativ skicklighet är det viktigt att du arbetar strukturerat och noggrant. Du löser problem på ett effektiv och lösningsorienterat sätt samt tar gärna egna initiativ.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: omgående
* Omfattning: Tillsvidare
* Placering: Spånga
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här
(Ta bort för arbetaruppdrag)


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Parker Hannifin är ledande tillverkare av teknik för rörelse- och styrsystem. De arbetar internationellt och tillhandahåller precisionslösningar för kunder inom en mängd olika kommersiella, mobila, industriella samt rymd- och flygtekniska marknader och för rätt person finns stora utvecklingsmöjligheter inom företaget!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare Kontorstider
  • Publicerat: 18 augusti 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024