Kvalificerad ekonomiassistent sökes till Ramirent

Arbetsbeskrivning

Ramirent är ett av Sveriges största maskinuthyrningsföretag och bland våra kunder märks företag inom såväl bygg- som övrig industri samt offentlig sektor. Våra kundcenter finns över hela landet, från Kiruna i norr till Trelleborg i söder. Ramirent AB ingår i den finska Ramirentkoncernen, som har verksamhet i 13 länder och är ett av Europas ledande företag inom maskinuthyrningsbranschen. Läs mer på www.ramirent.se.

Vill du ha ett arbete där du får nyttja dina erfarenheter inom ekonomi och arbeta med omväxlande uppgifter på leverantörsreskontran? Vi på Adecco Finance & Legal kan erbjuda en spännande tjänst hos vårt kundföretag Ramirent i Göteborg!

Hur ser din arbetsdag ut?
Som ekonomiassistent hos Ramirent kommer du huvudsakligen att arbeta med att verifiera och kontera inkommande leverantörsfakturor. Du arbetar med att bevaka flödet av fakturor, granska samt hantera betalningspåminnelser. I din roll ingår även att utveckla och förbättra rutiner och arbetsmetoder tillsammans med dina kollegor och vara delaktig i diverse projekt. Du kan även komma att arbeta med att stämma av reskontra mot huvudbok och verifiera attesterade fakturor till affärssystem. Du arbetar tillsammans med tre andra personer, för att få flödet att gå runt i verksamheten och har dagligen kontakt med våra kundcenter och leverantörer.

Tjänsten är med start 1 september och du kommer att få en anställning i Adeccos konsultverksamhet och hyras ut till vår kund. Uthyrningen kommer att övergå till en anställning hos kund.

Vem trivs här?
Du som har minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är utbildad gymnasieekonom eller motsvarande har grundförutsättningarna för att anta denna utmaning. Har du goda kunskaper i MS Office samt behärskar svenska och engelska obehindrat i såväl tal som skrift, kommer snabbt att komma in i dina nya arbetsuppgifter.

Är du en strukturerad och noggrann person med ett gott siffersinne kommer du klara arbetet galant. För dig som är serviceinriktad, har en god social kompetens och initiativförmåga är detta rätt uppdrag. Är du dessutom driven, tålmodig och har en god samarbetsförmåga samt trivs i en roll där du växlar mellan olika arbetsuppgifter kommer du att nå framgång. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas i början av september och rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig via formuläret nedan eller länken nedan.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Heltid/Löpande
  • Publicerat: 29 augusti 2014

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024