Kvalificerad ekonomiassistent till internationell miljö!

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen?
I den här rollen hos vår kund är du del av en föränderlig miljö och ett Shared Service Center i en internationell miljö. Du arbetar med leverantörsreskontra med viss komplexitet och du är även aktivt delaktig i ett projekt som handlar om att flytta leverantörsreskontra från ett land till ett annat. Rollen och uppdraget omfattar en hel del kommunikation internt och externt på både svenska och engelska. Du arbetar i SAP varför det är ett krav att ha erfarenhet av det systemet.

Starten för det här uppdraget är så snart som möjligt efter sommaren och för rätt person är avsikten att uppdraget övergår i en anställning efter en sexmånadersperiod. Du arbetar på heltid och på en arbetsplats som är belägen i trevliga lokaler i västra Göteborg.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är högskoleutbildad ekonom och har minst några års erfarenhet från helheten inom avancerad leverantörsreskontra i något större bolag. Alternativt har du arbetat mer redovisningsinriktat och arbetar gärna med leverantörsreskontra under några år. Ett krav är erfarenhet av SAP och en förutsättning är att du är trygg i engelska. Meriterande är vana av elektronisk fakturahantering. Du har även goda Excelkunskaper och har i övrigt god kunskap inom system.

På ett mer personligt plan är av vikt att du är självgående och trivs i en föränderlig miljö. Du har också ett eget driv, trivs med att arbeta med projekt och har god kommunikativ förmåga.

Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Karin Fors via 031-333 54 75. På grund av semestertider kan dock frågor eventuellt besvaras först i augusti. Urval och intervjuer sker löpande.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 7 juli 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


7 juni 2024

5 juni 2024

5 juni 2024