OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsfixarna Skandinavien AB
Om företaget
FedEx är med sina 677 flygplan och över 70 000 fordon, världens största leverantör av expressförsändelser. De levererar dagligen över 6,5 miljoner försändelser till mer än 220 länder i världen. People-Service-Profit är hörnstenen i deras verksamhet. Att överträffa kunden är en självklarhet för dem.
Till FedEx modena kontor i Limhamn söker vi nu en kvalificerad innesäljare. FedEx erbjuder ett utvecklande arbete med goda förtjänstmöjligheter. Du får chansen att arbeta för ett av världens mest beundrade företag där tempot är högt och kvaliteten ännu högre. Du kommer att arbeta i ett vinnande team med likasinnade kollegor.
Arbetsuppgifter
Din målgrupp är små och medelstora företag. Du stöttar och samarbetar också med våra utesäljare. Det är ditt ansvar att driva affären från första kontakt till och avslut. Du använder telefonen som redskap och ringer minst 26 samtal per dag. Arbetet består också av en hel del administration. Detta innefattar att du själv förhandlar om priset gentemot kund, följer upp förfrågningar och offerter och avslutningsvis knyter ihop affären. Du kommer att bearbeta såväl nya som befintliga kunder och FedEx har ett väl utvecklat säljsystem. Du arbetar i ett ungt gäng med högt i taket.
Kvalifikationer
Du som söker är en självgående och ambitiös person som trivs att arbeta under stort ansvar. Du är driven i ditt arbete och har en naturlig och positiv inställning och attityd som gör dig till en skicklig förhandlare och en god representant utåt. Det är en självklarhet för dig att goda kundrelationer skapas genom aktiv bearbetning och med lösningar som gör båda parterna till vinnare. Du är en tävlingsmänniska som älskar att arbeta resultatinriktat. Vidare så vet du innebörden av att ta ansvar för dina egna resultat. Självklart är du en noggrann och duktig administratör som har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du som söker ska ha minst en 3-årig gymnasieutbildning men vi ser gärna att du har någon slags vidareutbildning. Då du kommer att arbeta i en utländsk koncern måste du behärska engelska i såväl tal som skrift.
Övrigt
Du som får tjänsten kan se fram emot en tuff men gedigen säljutbildning. Två utbildningsresor till kontoren i Bryssel och Paris är obligatoriska där tester och prov, allt på engelska, kommer att hållas.
Tjänsten är ett vikariat om 10 månader med start så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Carin Galvit
Madeleine Karlsson
Ida Tegner
Ida Tegner
Lena Lydén
040-12 02 00
Lena Lydén
Rebecka Möberg
Rebecka Möberg
040-120200