Kvalificerad ledningsassistent till a-kassa

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Hotell – och restauranganställdas a-kassa (HRAK) organiserar anställda inom hotell, restaurang, casinon, kaféer, konditorier, turistanläggningar, spa, bowling, catering & andra nöjesföretag i Sverige. Arbetslöshetskassan har till uppgift att administrera arbetslöshetsförsäkringen för Sveriges attraktivaste bransch.

Hotell- och restaurangbranschen är en av Sveriges snabbast växande branscher. Samtidigt har många i branschen osäkra anställningar och perioder av arbetslöshet är vanliga. Därför är en riktigt bra arbetslöshetsförsäkring särskilt viktig. Över 71 000 serviceproffs är medlemmar hos HRAK och man växer stadigt. HRAK sätter medlemmarna främst och vill vara tryggheten mellan två jobb.

HRAK:s a-kassa finns på fyra orter; Gävle, Malmö, Västerås och Stockholm. Totalt är de cirka 50 heltidsanställda och söker nu en kvalificerad ledningsassistent till sitt Stockholmskontor.

Arbetsuppgifter:

I rollen som kvalificerad ledningsassistent är du kassaföreståndarens högra hand och hennes administrativa stöd, samtidigt som du ansvarar för löpande administration kring övrigt lednings- och styrelsearbete. Som ledningsassistent deltar du som sekreterare i möten med kassans ledning, styrelse och chefer samt med arbetsutskottet. Det är även din uppgift att bereda möteshandlingar och planera samt organisera dessa möten. Du ansvarar för sammanställningen av beslutsunderlag, förvaltningen av verksamhetens styrdokument och policys samt för kassans övergripande internstyrning- och kontrollplaner. I din roll ingår även att upprätta dokumentation, sammanställa statistik och ta fram olika rapporter. Vidare kommer du att arbeta med att uppdatera organisationens intranät och hemsida samt driva den interna kommunikationsplanen. Arbetet kan innebära tvära kast mellan olika arbetsuppgifter och även en del resor.

Profil:

• Minst två års erfarenhet från en liknande roll, meriterande om du kommer från en intresseorganisation.
• Avslutad gymnasial utbildning
• Goda kunskaper i svenska såväl i tal som skrift.
• God systemvana samt goda kunskaper i Microsoft Office.

Vi tror att du har ett genuint intresse för administrativa uppgifter och för att arbeta i en stöttande roll där du hjälper och assisterar andra. Du har förmågan att anpassa dig i föränderliga situationer och du agerar snabbt på nya direktiv. Vi tror även att du har lätt för att tänka nytt och komma med idéer samt att du visar stor uppmärksamhet för detaljerna i ditt dagliga arbete. Vidare är du självgående till sättet och trivs i en roll med ett stort socialt kontaktnät.

Organisationen eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Övrig information:

Start: Önskad start v. 32, men möjlighet att starta tidigare
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Chefsassistent, assistent, sekreterare, ledningsassistent, VD-assistent, administratör, HRAK, A-kassa

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 14 juni 2017

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024