Kvalificerad utbildnings- och systemadministratör

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av att administrera och utveckla LMS-system samt förvalta webbutbildningar? Drivs du även av att skapa tydlighet och struktur samt leverera hög service gentemot slutanvändare? Då kan du vara rätt person för denna tjänst.

Vi arbetar för att göra skillnad, inte enbart för våra målgrupper inom hälso- och sjukvård, samt socialtjänst, utan också för alla i behov av vård och socialtjänst i Sverige. Nu behöver vi förstärkning i arbetet med att driva och utveckla vår utbildningsportal (LMS) samt förvaltning av vår utbildningskatalog.

Om tjänsten

Din arbetsplats kommer vara på enheten för kunskapstillämpning. Enheten har som ansvar att utveckla och förvalta metoder och strategier för att stödja implementeringen av bästa tillgängliga kunskap inom hälso- och sjukvården samt socialtjänsten.

Du kommer ha ett nära samarbete med enhetens förvaltningsledare samt de medarbetare som ansvarar för att ta fram nya utbildningar och läraktiviteter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• drift och underhåll av vårt LMS
• användarsupport
• publicering och löpande underhåll av webbutbildningar
• enklare arbeten i vårt författarverktyg
• sammanställning och presentation av användarstatistik.

Vi lägger stor vikt vid din erfarenhet och kompetens inom systemadministration för att du skall kunna ta vara på samtliga funktioner vårt LMS erbjuder och kunna vara delaktig i vårt kontinuerliga utvecklingsarbete.

Kom och var en del av vårt dedikerade team som arbetar mot ett viktigt samhällsuppdrag!

Om dig

För att lyckas i arbetet behöver du vara serviceinriktad, strukturerad och noggrann. Det är också viktigt att du kan arbeta självständigt och då rollen innebär många kontakter såväl internt som externt behöver du ha god samarbetsförmåga. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Vi söker dig som har


• gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
• mycket god vana vid arbete i digitala läroplattformar (LMS)
• tidigare erfarenhet av arbete i författarverktyg
• mycket goda datorkunskaper
• mycket goda kunskaper i samtliga Microsoft Office program
• erfarenhet av att skapa och presentera enklare statistiska rapporter baserat på användaraktivitet
• god vana att samverka både internt och externt
• god förmåga att utrycka dig i tal och skrift på svenska.

 Det är meriterande om du har


• arbetat inom kommun, region eller statlig myndighet
• erfarenhet av arbete i Docebo
• erfarenhet av arbete i Adapt
• erfarenhet av arbete med SCORM
• erfarenhet av arbete med tillgänglighetsanpassning (WCAG)
• kunskap om gällande dataskyddslagar (GDPR).

 Bra att veta

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm men har möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan. Din tjänstetitel blir administratör och din placering är på avdelningen Kunskapsstyrning för socialtjänsten, enheten Kunskapstillämpning.

För att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen. Vi använder oss inte av personligt brev i vårt urvalsarbete, du behöver därför inte bifoga detta.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Anna Kessling anna.kessling@socialstyrelsen.se Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Hedvig Olsson hedvig.olsson@socialstyrelsen.se Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Pablo Canales för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

Har du skyddad identitet? Kontakta angiven personalspecialist ovan.

Välkommen med din ansökan senast den 18 december. Vi ser fram emot att ta del av din ansökan och erfarenhet som du tror kan vara relevant för denna spännande position.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 december 2023
  • Ansök senast: 18 december 2023

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Administratör med servicekänsla

Administratör med servicekänsla

18 november 2022

10 november 2022