Kvalitetsansvarig

Kvalitetsansvarig

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation Är du en person med gedigen erfarenhet av kvalitetsledning och vill arbeta i ett lokalt företag med fin historia och spännande framtidsplaner? Sök då denna tjänst som Kvalitetsansvarig till Grehns Plåt i Norrköping!
Grehns Plåt AB är ett verkstadsföretag med mer än 125 års erfarenhet. Vi tillverkar kundanpassade produkter av tunnplåt och av profiler med modern teknik, hög teknisk kompetens och stor flexibilitet. Våra kunder finns i Sverige och omgivande länder inom varierande branschområden med tyngdpunkt mot tung fordonsindustri och materialhantering. Med kunder som Toyota och Scania, har vi etablerat oss som en pålitlig partner inom tung fordonsindustri och materialhantering. Vi omsätter ca 80 mkr och är idag ca 35 anställda och finns i fräscha och ändamålsenliga lokaler på Lindövägen i Norrköping. Vi siktar på att nå 100 miljoner i omsättning år 2025. Vi är idag certifierade mot IATF 16949, ISO 9001 samt 14001.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som Kvalitetsansvarig kommer du att fortsätta utveckla processerna med fokus på förbättrad kvalitet, ökad produktivitet och kostnadseffektivitet. Som Kvalitetsansvarig kommer du att ha ansvaret för att vårt ledningssystem fungerar i enligt IATF, ISO 9001 och ISO 14001. Du kommer att leda interna och externa revisioner, hantera avvikelsehantering, reklamationshantering och medverka i processen för produktframtagning (PPAP) enligt fordonsindustrins krav.

Din profil Vi söker dig med gedigen erfarenhet av kvalitetsledningsarbete, minst 5-10 år och gärna från fordonsindustrin. Har du inte arbetat med IATF behöver du ha gedigna kunskaper inom ISO 9001 och ISO 14001. Du har även goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift. Vi ser det som mycket meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom kvalitet samt erfarenhet av interna och externa revisioner.
Som person är du en kommunikativ lagspelare som gillar att driva på och få alla medarbetare att arbeta åt samma håll. Du har en god planeringsförmåga och är engagerad i ditt arbete. Du uppskattar förändring, förbättring och effektivisering och tar gärna initiativ om detta är möjligt. Du är även en närvarande och strukturerad person.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Vi gör urval löpande.

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarig rekryterare;

Frida Stern och nås på 0704-106395 eller på frida.stern@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 november 2023
  • Ansök senast: 3 december 2023

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


27 mars 2024

26 april 2024

Quality Manager

Quality Manager

17 april 2024