Kvalitetscontroller

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vår kund är en kommun utanför Göteborg som nu söker en Kvalitetscontroller inom Sektorn för stöd och omsorg. Sektorn ansvarar för myndighetsutövning, individ- och familjeomsorg, hälso- och sjukvård, äldreomsorg och omsorg om funktionshindrade. Staben på Sektor stöd och omsorg arbetar med att säkerställa och utveckla former för styrning, ledning och uppföljning som genom underlag och analyser underlättar beslutsfattandet för sektorns chefer. På staben arbetar åtta medarbetare med olika kompetens såsom MAS, MAR och utvecklingsledare.

Arbetsuppgifter

Som kvalitetscontroller (SAS) har du till uppgift att ansvara för kvalitetsutveckling för det sociala innehållet utifrån socialtjänstlagen (SoL) och lagen om särskilt stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Du följer upp och kontrollerar att verksamheten bedrivs enligt de processer och riktlinjer som beslutats. Du arbetar med avvikelsehantering och stödjer utredningar enligt Lex Sarah. I uppdraget ingår även arbete utifrån Lagen om valfrihet (LOV) och lagen om offentlig upphandling (LOU) avseende avtalsfrågor, förfrågningsunderlag, tillsyn etc.

Uppdraget startar i mitten av augusti och sträcker sig i dagsläget till och med december.

Din bakgrund

För att vara aktuell för tjänsten som Kvalitetscontroller hos vår kund har du:

- Akademisk examen från relevant utbildning (t.ex. socionom, social och/eller samhällsvetenskaplig inriktning)
- Minst tre års erfarenhet av att arbeta med den lagstiftning som styr verksamheten såsom SoL, LSS och övergripande kommunallagstiftning.
- Erfarenhet från utvärdering och/eller kvalificerad uppföljning
- Erfarenhet av avtalshantering

Personliga egenskaper

Som person är du rak och tydlig i din kommunikation, samtidigt som du är lyhörd och smidig. Du är nyfiken, förändringsbenägen och drivs av utmaningar i ditt arbete. Vidare har du en god analytisk förmåga och i kombination med detta är du resultatfokuserad.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Provanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag

Mitten av augusti. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Information

Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Lernia är vägen framåt

Lernia Bemanning stärker kundernas konkurrenskraft genom effektiva bemanningslösningar. Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag som rekryterar och hyr ut personal i hela Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric

Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska

Theres Lundborg

Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg

Malin Grahmstad

Christofer Skoogh
0722541343

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 3 juli 2015

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Göteborg
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Göteborg, 41764

Liknande jobb


15 mars 2024