Kvalitetscontroller

Kvalitetscontroller

Arbetsbeskrivning

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
- Äldreomsorg
- Omsorgen för funktionsnedsatta
- Socialpsykiatri
- Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med på äldre- och omsorgsförvaltningens utvecklingsresa? Kvalitetsenheten arbetar stödjande, granskande och utvecklande för förvaltningens samtliga verksamheter. Utgångspunkten är att vi ska göra varandra bra. I rollen som kvalitetscontroller arbetar du tillsammans med kvalitetsenhetens övriga funktioner med att stärka förvaltningens förbättrings- och utvecklingsarbete.

Du ansvarar bland annat för att identifiera behov och åtgärder som leder till ökad brukarnöjdhet. Du trivs med många kontaktytor och din kommunikation är mycket god. I rollen ingår bland annat att koordinera, sammanställa och analysera olika former av brukarundersökningar, sammanställa och ta fram viss statistik, besvara och koordinera övergripande enkäter samt bevaka statsbidrag och söka stimulansmedel samt återrapportera beviljade medel. Arbetet innefattar även att analysera och bereda underlag i form av presentationer och utredningar av olika karaktär som du kan komma att föredra för nämnd och förvaltningsledning. Du kommer även att vara involverad i författandet av diverse styrdokument och vara involverad i att skapa systemstöd för förvaltningens enhetschefer.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning.

Rollen förutsätter en god förståelse för kraven på arbete i en politiskt styrd organisation.

Du har erfarenhet av att arbeta med liknande frågor med kännedom om relevanta lagar och riktlinjer. Du har en god skrivförmåga och kan förmedla det du får fram i ditt arbete på ett pedagogiskt och tydligt sätt.

Du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du hänger med i det som händer i omvärlden inom förvaltningens verksamhetsområden. Du arbetar med en helhetssyn.

Du tycker om att samverka med andra, arbetar lösningsfokuserat och ser möjligheter i förändringar. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Åberg
08-591 260 68
Se kommunens hemsida

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, Stab
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Postadress

Kommunhuset Södergatan 20
Märsta, 19585

Liknande jobb


Socialt ansvarig samordnare till välfärds sektorstab

Socialt ansvarig samordnare till välfärds sektorstab

16 maj 2024

Projektsamordnare

Projektsamordnare

14 maj 2024

Säkerhetssamordnare

Säkerhetssamordnare

13 maj 2024