Kvalitetsledare inom omsorg Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Vill du arbeta som kvalitetsledare hos oss i äldreomsorgen?

ARBETSUPPGIFTER
Våra Kvalitetsledare ska arbeta med målinriktat kvalitetsarbete. Uppdraget kommer att innebära att utveckla och vara drivande i frågor inom arbetsområdet för att kvalitetssäkra omsorgen i enlighet med våra kärnvärden och vår värdegrund. Detta görs i ett nära samarbete med andra kvalitetsledare, processutvecklare och övrig personal.

Eftersom rollen är ny i vår organisation så tänker vi oss att Kvalitetsledarens uppdrag kommer att utvärderas en gång om året och om det behövs, i takt med förändrade förutsättningar, förändras.

Vidare ska Kvalitetsledaren driva kvalitets- och delaktighetsplanen för omsorgen, säkerställa kvaliteten på tjänsterna som utförs åt kunderna och se till att kundmålen uppnås genom att ansvara för måluppföljning av genomförandeplaner.

Kvalitetsledaren kommer att vara en förebild i kvalitetsarbetet och därför kommer introduktionen av nya medarbetare vara en naturlig del i arbetet och då förstås, med fokus på god kvalitet åt kunderna.

Dessutom kommer det att ingå att hålla ihop kvalitetsarbetet för:
Dokumentation
Rutiner och metoder
Tydliggörande arbete kring genomförandeplan, arbetssätt och struktur

KVALIFIKATIONER
Du ska ha en gymnasial omvårdnadsutbildning eller motsvarande och några års erfarenhet av omvårdnadsarbete inom äldreomsorgen samt lagstiftningen som styr det arbetet.

Du har en stor pedagogisk förmåga och har förmåga att entusiasmera de du jobbar med. Du är orädd och tycker om kvalitets- och utvecklingsarbete.

För att lyckas i arbetet som kvalitetsledare krävs vidare att du är strukturerad i ditt arbetssätt och har ett kundperspektiv.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk för redan tillsvidareanställda medarbetare.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Visma Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Innan anställning kommer vi att begära att du lämnar utdrag ur Polismyndighetens belastningsregister 9 §, enskild person, PM 442.3 (15-11-16) i oöppnat kuvert. Denna ska tas med till intervju.

Helsingborgs stad arbetar mot diskriminering och för främjande av alla människors lika rättigheter och möjligheter. Sökande oavsett bakgrund är välkomna att söka till Helsingborgs stad.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Ann-Charlotte Andersson
042-10 42 45
Vårdförbundet Gith Nordqvist
042-10 69 77
Assistent Monica Bergström
042-10 65 83
Assistent Eva B Larsson
042-1079 67
Assistent Rose-Marie Granqvist
042-10 36 22
Kommunal
042-10 50 91
Kommunal sektion 33
042-10 50 91
Driftschef Ingalill Sjövret-Svensson

Monica Persson
042-10 41 21
LSR Ulrica Dahlberg
vx 042-10 50 00

Sammanfattning

Besöksadress

Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
None

Postadress

None
HELSINGBORG, 25189

Liknande jobb


E-hälsoutvecklare, vikariat

E-hälsoutvecklare, vikariat

13 mars 2024

Utvecklingsledare

Utvecklingsledare

5 mars 2024

28 februari 2024