Kvalitetsmedveten administratör till samhällsorganisationen SNS

Arbetsbeskrivning

”Genom att jobba på SNS får jag möjligheten att göra det jag vill yrkesmässigt samtidigt som jag får jobba för ett bra och viktigt syfte. Du erbjuds bra utveckling i ditt arbete, stämningen på arbetsplatsen är mycket god och du får jobba i närheten av relevanta samhällsfrågor”

OM TJÄNSTEN
Så beskriver kollegan Max hur det är att arbeta på SNS. Lockas du, precis som Max, av att arbeta med samhällsfrågor på en arbetsplats där stämningen och sammanhållningen är mycket god kan tjänsten som administratör vara något för dig! SNS är en mötesplats för kunskapsbaserad dialog om centrala samhällsfrågor. SNS anordnar varje år över 100 konferenser och seminarier och publicerar och kommunicerar forskningsrapporter.

Academic Work söker för SNS:s räkning en administratör. I rollen kommer du arbeta med bland annat kundkontakt, registervård och vara involverad i arbetet med stora events och seminarier.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SNS:s önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos SNS.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att tillhöra gruppen Verksamhetsstöd och kontinuerligt arbeta proaktivt med att bygga upp och upprätthålla kontakterna till SNS:s 280 medlemsorganisationer. Du kommer att arbeta administrativt med registervård och liknande, i Excel och organisationens CRM-system Microsoft Dynamics. Du kommer framför allt att arbeta tätt tillsammans med fyra andra personer, men kommer ha kontaktytor i hela organisationen på 25 personer.

Du kommer till exempel att:


* Ringa medlemsföretag för att proaktivt säkerställa att medlemsregistret och kontaktpersoner är uppdaterade så att de får all information kring SNS:s events och seminarier.
* Besvara inkommande frågor via telefon och mail från befintliga medlemsföretag och företag som är intresserade av att gå in som medlemmar.
* Arbeta med utskick av inbjudningar och med att ta emot anmälningar till events och seminarier, samt ge service till medlemmar i samband med events och seminarier.
* Arbeta tillsammans med ekonomiavdelningen med exempelvis fakturering


Tjänsten passar dig som är en van administratör, har förmåga att se detaljer och har ordning och reda kring dig. Du säkerställer att ingenting faller mellan stolarna och har kunden i fokus. Det finns på sikt möjlighet att forma rollen efter intresse och erfarenheter, exempelvis att gå mer mot ekonomi eller mot eventplanering. Höga krav ställs på professionalism och servicekänsla eftersom du kommer att ha kontakt med högt uppsatta personer på medlemsföretagen.

VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av att arbeta med administrativa arbetsuppgifter och trivs mycket bra med uppgifter av administrativ karaktär.


* Har tidigare erfarenhet av att arbeta med service och kundkontakt. Du ska känna dig bekväm med att arbeta med telefonen som arbetsverktyg.
* Har stor vana att arbeta i CRM-system, gärna Microsoft Dynamics


Som person är du noggrann och har ett sinne för detaljer eftersom det ställs höga krav på kvalitet i dina arbetsuppgifter. Vidare är du strukturerad och har förmåga att sätta upp strukturer som du själv och andra kan arbeta efter, men också arbeta utefter tidigare satta strukturer och rutiner. I rollen har du mycket kundkontakt och det krävs att du har förmågan att ge riktigt bra service och sätta kunden i centrum. För att trivas med rollen ska du vara uthållig och gilla att på ett målmedvetet sätt arbeta framåt mot uppsatta deadlines. Vidare kommer du arbeta tillsammans med dina kollegor varför din samarbetsförmåga är av stor vikt. Vi vill också att du har förmågan att själv driva dina egna arbetsuppgifter framåt.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Snarast
* Omfattning: Heltid, 37,5 h/vecka
* Lön: Månadslön enligt överenskommelse
* Placering: Jakobsbergsgatan i centrala Stockholm
* Kontaktuppgifter: Jenny Rydberg, rekryteringskonsult. recruitmentstockholmsouth@academicwork.se.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på recruitmenstockholmsouth@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SNS är en politiskt oberoende ideell förening och ett nätverk för samhällsengagerade personer i näringsliv, politik, förvaltning och forskning. 280 av Sveriges främsta företag, myndigheter och organisationer är medlemmar i SNS. SNS publicerar varje år forskningsrapporter och kortskrifter och ordnar över 100 konferenser, seminarier och rundabordssamtal. På kontoret på Jakobsbergsgatan 18 i centrala Stockholm sitter idag 25 personer och i rollen som administratör kommer du att ha samarbete med samtliga av dina kollegor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid 37,5 h/v Kontorstider
  • Publicerat: 20 juni 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024