Kvalitetssäkringssamordnare

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna växer och utvecklas snabbt i framtidsregionen Stockholm-Mälardalen. Vi är stolta över att vi 2012 utsågs till Sveriges miljöbästa kommun och Årets studentstad.
Vi är 8 500 medarbetare som trivs bättre än de flesta på jobbet. Vårt arbete genomsyras av helhetssyn, professionalism, tydlighet, respekt samt invånar-, kund- och brukarfokus.

Vuxenförvaltningen, LSS-verksamheten, personlig assistans har till uppgift att utifrån beslut, mål, policydokument, riktlinjer och gällande lagar, ge stöd, service och omvårdnad med god kvalitet till personer med funktionsnedsättning.

Vi söker nu en kvalitetssäkringssamordnare till autismverksamheten enhet 3, en verksamhet med personlig assistans.


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som kvalitetssäkringssamordnare är du underställd enhetschef och arbetar tillsammans med alla medarbetare för att utveckla ett pedagogiskt anpassat arbetssätt samt dokumentations- och kvalitetsarbetet. Arbetsuppgifterna består av att utveckla och upprätthålla kvalitetssäkringssystem, handleda och utbilda personliga assistenter i arbetssätt och socialdokumentation, hålla i vissa möten samt upprätthålla och utveckla individuella planer tillsammans med personliga assistenter.
Som kvalitetssäkringssamordnare ingår det också att vara med brukaren i vardagen för att kunna handleda de personliga assistenterna.
Du samverkar med andra aktörer såväl internt som externt.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med beteendevetenskaplig högskoleutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig, exempelvis socionom eller socialpedagog. Du har erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättningar och autism, har kunskap kring lagar och riktlinjer rörande LSS/SOL samt har god dokumentationsvana. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift och har erfarenhet av att arbeta med bedömningar och kartläggningar.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta utifrån ett pedagogiskt anpassat arbetssätt.
Har du kunskap kring ICF och vana att arbeta i Viva är det meriterande.

För att lyckas i rollen krävs det att du är drivande och självständig. Du har ett personligt engagemang och intresse för målgruppen samt har god samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du är lugn och har ledaregenskaper.

Har du B-körkort är det meriterande.


ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Stefan Adolfsson
070-086 21 63

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun, Hemlaås Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse
  • Publicerat: 14 juli 2014

Besöksadress

Hällby 63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


15 mars 2024