Kvalitetssamordnare - Deltid

Arbetsbeskrivning

Bakgrund
Varje dag reser närmare en miljon människor med buss, tåg, båt eller färdtjänst i Stockholms
läns kollektivtrafik. Under en dag har busslinje 4 lika många resenärer som SJ, och Hötorgetstation lika många som hela Göteborgs central. Det är vår kund som ser till att hela det här komplexa systemet fungerar.
Beskrivning av projekt
Projektet innebär avslut av pågående trafikavtal med MTR och uppstart av nytt trafikavtal med SJ beträffande pendeltågssystemet. Det nya trafikavtalet träder i kraft under våren 2024.
Det nya trafikavtalet består av att trafikutövaren ska utföra kollektiv pendeltågstrafik samt förvaltning av vår kunds egendom samt de övriga tjänster, funktioner och åtaganden som anges i uppdragsavtalet. Trafikutövarens uppdrag omfattar utförandet av pendeltågstrafiken i Stockholmsregionen från trafikstart, inklusive ansvaret för tillhandahållande av trafikinformation och övriga resenärs- och kundrelaterade tjänster såsom försäljning, kundservice och intäktssäkring, drift och underhåll av stationer och övriga kundmiljöer, fordon och depåer.
För att säkerställa ett effektivt arbete och informationsöverföring till kommande pendeltågstrafikupphandling, s.k. E49, kommer uppdraget även innefatta stöd till kommande upphandlingsprojektet.  
 
Beskrivning av uppdraget
Rollen som kvalitetssamordnare för E24B är en viktig roll i projektet och rapporterar till projektledningen för projektet. Rollen innefattar följande funktionsområden i projektet: Bistå projektledningen att säkerställa projektets arbetssätt genom att upprätta kvalitetssäkrande planer och rutiner (bland annat gällande kvalitetsstyrning, granskning, ändringshantering och dokumenthantering).
Upprätthålla och följa upp projektets kvalitetssäkrande planer och rutiner.
Sätta upp och ansvara för ändringsprocesser inom projektet.
Definiera och följa upp projektets kvalitetsmål.
Se till att kvalitetssäkrade planer och rutiner kommuniceras till samtliga berörda intressenter.
Rapportera till projektledningen samt koordinera kvalitetsarbete inom projektet.
Möjliggöra styrning och uppföljning av projektprocesserna genom tydliga mål och mätetal för processerna (KPI:er).
Säkerställa att kvalitetsrisker beaktas i projektets riskhantering.
Ansvara för administration av projektets dokumenthanteringssystem.
Driva projektets förbättringsarbete i samarbete med TA Spårtrafik.
Vid behov utbilda projektmedlemmar i kvalitetsfrågor.
Säkerställa ordning och reda för samtliga styrande dokument.

Skallkrav:
Minst 3 års utbildning på minst högskolenivå inom exempelvis ekonomi, ingenjör, juridik.
Minst 4 års erfarenhet av ledande arbete av att samordna kvalitet i projekt.
Minst 4 års erfarenhet av att arbeta med kvalitetssamordning i kvalitetsledningssystem.
Erfarenhet av förhandlingar i minst 2 upphandlingsprojekt.
Minst 4 års arbete inom området offentlig upphandling.

Meriterande:
Utbildning inom projektmetodik.
Minst 2 år dokumenterad arbetslivserfarenhet enligt ISO 9001.
Dokumenterad erfarenhet att administrera projektdokumentation, från minst 1 tidigare uppdrag.
Förutom stor kompetens inom kvalitetssäkring, kompetens om förvaltningsarbete och teknisk kompetens om pendeltågen är även personliga egenskaper mycket viktiga. Eftersom kvalitetssamordnaren är en viktig roll i projektet kommer vår kund att genomföra intervjuer för att hjälpa dem att ställa rätt frågor till konsulten/referenser gällande referensuppdrag. Ledaregenskaper, samarbete och förmågan att hantera komplexa frågor snabbt och systematiskt är viktiga egenskaper för rollen. Det är av yttersta vikt att resursen passar in i gruppen på ett bra sätt.
Omfattning:
Uppdragsperiod: 27-dec-2023 - 24-dec-2024
Omfattning: 50%
 
Visst låter detta som en spännande roll?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, på svenska, inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen.Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NXT Interim Stockholm AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2023
  • Ansök senast: 16 januari 2024

Liknande jobb


Projektkoordinator

Projektkoordinator

20 mars 2024