Kvalitetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen leds politiskt av en omsorgsnämnd och en socialnämnd. Omsorgsförvaltningen har fem verksamhetsområden; Utredning och Beslut, Utveckling och Stöd, Stöd och Service, Stöd i Särskilt Boende samt Stöd i Ordinärt Boende. Förvaltningen sysselsätter ca 1350 medarbetare. 
Kvalitetsutvecklaren är underställd förvaltningschefen i Omsorgsförvaltningen och ingår i stabfunktionen på förvaltningen. 
 
 
Arbetsbeskrivning 
Som kvalitetsutvecklare arbetar du utifrån de krav som ställs i socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete. Uppdraget innebär att arbeta med verksamhetsutveckling och kvalitetsfrågor i förvaltningens olika verksamhetsområden samt uppföljnings- och utvärderingsarbete. En viktig del i uppdraget är att ta del av och genomföra omvärldsanalyser som du kan omsätta i arbetet. 
 
I arbetsuppgifterna ingår att kunna skapa så goda förutsättningar som möjligt för att medarbetarna i verksamheten ska kunna möta och ge service till brukarna på bästa möjliga sätt. Arbetet ska bidra med konkreta effektiviseringar och förbättringar inom organisationen genom att förenkla och förtydliga hur enheten vill styra, leda och utveckla sin verksamhet. 
 
Kvalifikationer 
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom exempelvis socialt arbete, offentlig förvaltning, HR, hälso-och sjukvård på minst kandidatnivå eller annan utbildning som arbetsgivaren finner lämplig. 
Vi ser det som meriterande om du har arbetat med systematiskt kvalitetsarbete och ledningssystem. 
 
Du har ett stort intresse av utvecklings- och kvalitetsfrågor. Du är van att i ditt arbete möta brukare, chefer, medarbetare och andra berörda genom kvalitetsarbetet, utredningar och tillsyn. Du ska ha god erfarenhet av att göra utredningar och skriva rapporter då det i uppdraget ingår att bearbeta ibland komplexa underlag. Arbetet ställer krav på att du har en god förmåga att analysera, sammanfatta och presentera ditt arbete såväl i skriftliga underlag som i muntliga presentationer. 
 
Du ska ha god förmåga att planera, strukturera och organisera. Arbetet kräver hög samarbetsförmåga och förmåga att se till både delarna och helheten utifrån ett förvaltningsperspektiv. 
Som person är du utåtriktad, en god lyssnare, du har förmåga att ta egna initiativ och har ett processinriktat förhållningssätt. 
 
Övrigt 
Heltid, tillsvidare, arbetstidens förläggning är på vardagar dagtid. 
Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan. 
Körkort erfordras. 
Tillträde enligt överenskommelse. 
 
 
 
Sista ansökningsdag 2016-12-11 
 
För mer information kontakta: 
Verksamhetschef Ulrika Johannesson Olsson telefonnummer 0454-81094 
Vision Agneta Gårdesten telefonnummer 0454-307709 
 
 
 
 
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att ansöka via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling. 
 
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlshamns Kommun Karlshamn
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 november 2016

Liknande jobb


10 april 2024

Personligt ombud

Personligt ombud

5 april 2024

Socionom i Parasoll Personligt ombud

3 april 2024