OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med i att utveckla stödet till våra enhetschefer? Vi söker nu två nya funktioner, en kvalitetsutvecklare och en interncontroller som ska stödja våra mellanchefer inom äldre och handikappomsorgen, individ- och familjeomsorgen samt arbetsmarknadsenheten i deras arbete.
Socialförvaltningen i Orsa kommun söker en
Kvalitetsutvecklare, 100 %
Ref nr 24/13
Arbetsuppgifter:
Som kvalitetsutvecklare arbetar du på uppdrag från enhetscheferna i nära samarbete med interncontrollern. I arbetsuppgifterna ingår det att fram metoder och rutiner samt implementera dessa i verksamheterna för att säkra kvalitén inom socialtjänsten. Du ska stödja enhetscheferna i planeringen och genomförandet av kvalitetsutvecklingsarbetet i verksamheterna. Du ansvarar för kvalitetsledningssystemet och är ett stöd i arbetet med målstyrningen. I detta arbete ligger det också ett informationsansvar vilket innebär att du lägger ut information på hemsidan och i vårt intranät.
Utbildning
Lämplig högskoleutbildning.
Erfarenhet/kvalifikationer
Du ska gärna ha erfarenhet från kvalitetsutveckling och det är en fördel om du har erfarenhet från socialtjänsten. Som person ska du vara analytisk, initiativrik, lätt för samarbete och tycka om att arbeta både i team och självständigt. Vi ser att du är en ansvarstagande person med kommunikativ och pedagogisk förmåga. Du ska ha ett tydligt brukar/klient/medborgarfokus.