Kvalitetsutvecklare, omsorgsförvaltningen

Kvalitetsutvecklare, omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Omsorgsförvaltningen med cirka 1275 anställda omfattar verksamhetsområdena ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter samt en handläggarenhet. Utöver ledningsgrupp och linjeorganisation finns stödfunktioner såsom ekonomer och administrativt stöd.
Omsorgsförvaltningen erbjuder ett meningsfullt och betydelsefullt arbete. Vår strävan är att vård och omsorg ska bygga på samarbete mellan den enskilde, närstående och medarbetare.

Omsorgsförvaltningens administrativa stöd omfattar allmän administration, HR, personalförsörjningsverksamhet samt personliga ombud. Enheten med ca 20 medarbetare, stödjer förvaltningens arbete, chefer och medarbetare.

PERSONALFÖRMÅNER
Vi erbjuder dig bland annat dessa personalförmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvård till förmånligt pris
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen

ARBETSUPPGIFTER
Omsorgsförvaltningen söker en Kvalitetsutvecklare. I dina arbetsuppgifter ingår att ta fram metoder och rutiner för att säkra kvaliteten inom förvaltningen. Du förväntas leda processer framåt samt ge handledning och stöd i utvecklingsarbetet utifrån aktuell forskning och lagrum.
Du kommer att bidra med att ta fram och arbeta enligt beslutade åtgärdsplaner, arbeta med uppföljning kopplat till verksamhetens ledningssystem och verksamhetsplan, t ex avseende målstyrning, myndigheters krav, nationella och egna undersökningar, göra analyser och beskriva processer. I arbetsuppgifterna ingår även arbete med t ex informationsmaterial och intranät. Du kommer att arbete med stödjande system för planering, uppföljning och analys.

Vi står i stora förändringar med bland annat ökande volymer och målgrupper med alltmer komplexa hjälpbehov samt ny teknik. Vi måste tänka nytt och arbeta långsiktigt med utveckling av kärnverksamheten, med den enskilde individen i fokus. Jobbet är både utmanande och stimulerande och det finns utrymme att samspela med olika funktioner.
Du får använda din kreativitet och vara lösningsfokuserad. Du är med och bidrar till att omvandla politikens vilja till en hållbar förvaltning. Här får du chansen att jobba med strategiska utvecklingsfrågor på förvaltningsövergripande nivå på uppdrag av nämnd och förvaltningsledning. Du bidrar till omvärldsbevakning kopplat till vård och omsorg och bidrar på så sätt till att verksamheten bedrivs med god kvalitet.
Tjänsten kräver att du har förmåga att samarbeta med olika funktioner både internt och externt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning och erfarenhet för uppdragen. Du har ett stort intresse för frågorna samt en god pedagogisk förmåga. Du har förmåga att arbeta självständigt med utvecklingsfrågor och omvärldsbevakning, samtidigt som du kan samarbeta i grupp med kollegor, samverkansparter m fl.
Som person är du strukturerad, noggrann, engagerande och motiverande. Du har lätt för att lära dig nya saker, uttrycker dig väl i tal och skrift samt har en drivkraft att göra skillnad.

Vi erbjuder dig ett spännande, omväxlande och utmanande arbete. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024