Kvinnlig personlig assistent

Arbetsbeskrivning

Särnmark är en trygg arbetsgivare med över 20 års erfarenhet av att samordna personlig assistans hos barn, ungdomar och vuxna med funktionsnedsättningar. Vi har idag över 2000 medarbetare, främst i storstadsregionerna, men våra kunder och medarbetare hittar du i hela Sverige.

Företagets grundare och ägare Mikael Särnmark har själv en förvärvad funktionsnedsättning efter en olycka, och var en av de första i Sverige att få personlig assistans. Att skapa de bästa förutsättningar för en individanpassad personlig assistans är vår främsta drivkraft.

Vi söker nu enbart kvinnliga personliga assistenter till medelålders man boende i Eda kommun. Han har en neurologisk sjukdom som gör att han behöver hjälp med allt i sin dagliga livsföring. Den mesta tiden av ett arbetspass består således av personlig omvårdnad.

Hans intressen är datorer (spel) och bilar. Delar du hans intressen är det ett plus.

För att passa in på arbetsplatsen bör du vara lättsam och ha ett stort tålamod. Du måste prata perfekt svenska då kunden har betydande talsvårigheter, så du blir hans språkrör utåt. Dessutom bör du tala/förstå norska och kunna tala och förstå engelska på grundnivå. Du tar stort ansvar och har ett genuint intresse av att jobba medmänniskor som har funktionsnedsättning. Att du kan samverka bra med anhöriga/arbetskamrater och arbetsgivare ser vi som en självklarhet. Det här jobbet kräver hög arbetsnärvaro.

Har du utbildning är det ett plus, men erfarenhet är också värdefull. Upplärning sker på arbetsplatsen.

Kunden har assistans dygnet runt. Arbetstiden består både av aktiv tid, 08.30-05.00  och jour mellan 05.00-08.30. Du bör kunna arbeta alla tider.

Till en början arbetar du på timme vid sjukdom, semestrar och annan frånvaro. Fungerar samarbetet mellan dig och kund/anhörig bra, övergår anställningen till fast tjänst.

Du ska helst vara rökfri. Körkort är ett önskemål, men ej krav.

Frågor besvaras av assistansrådgivare Carina Molin, 054-777 37 74 eller 072-065 36 99.

Vi behöver dig omgående.

Varmt välkommen med din ansökan!


Särnmark Assistans är en servicepartner inom personlig assistans. Verksamheten startades 1992 av Mikael Särnmark och Cecilia Ekholm. Vi tror på individuella lösningar och på människans förmåga att göra egna prioriteringar. Vår ambition är att göra det möjligt för människor att bestämma över sina liv.

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB Solna
  • 3 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Individuellt anpassad lön Timlön
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 17 februari 2017

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


25 april 2024

25 april 2024

25 april 2024