Lager- och reservdelsadministratör

Lager- och reservdelsadministratör

Arbetsbeskrivning

LetMeRepair är en ledande leverantör av eftermarknadstjänster (kundtjänst / reparationer / returhantering) inom elektronikindustrin i Europa. Med mer än 800 anställda på över 20 platser erbjuder vi en helhetslösning till våra kunder över hela Europa. Vår breda kundbas omfattar nästan alla marknadsledande elektroniska varumärken och återförsäljare.
LetMeRepair Nordic med huvudkontor beläget i Uppsala är LetMeRepairs centrum för alla aktiviteter i hela Norden. För att stödja vidareutvecklingen av vår verksamhet letar vi nu efter en Lagermedarbetare med placering i Uppsala.
Arbetsbeskrivning:
Som Lager- och reservdelsadministratör på vårt reservdelslager ingår du i ett team om 4-5 personer med daglig hantering av reservdelar som primär arbetsuppgift. Flödet av reservdelar är en väldigt kritisk funktion för att vår verksamhet ska fungera effektivt.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av uppföljning av ordrar och hantering av returer. Arbetet är delvis fysiskt, men övervägande administrativt. Ditt främsta arbetsverktyg kommer vara Excel och vårt interna-, samt våra kunders olika lagersystem.
Din bakgrund/profil:
Vi letar efter dig som är ansvarsfull och har fokus på ordning och reda, gillar att jobba med tydliga processer samt fungerar bra i ett team med god samarbetsförmåga. Viktigt att du har lätt att lära dig att jobba i nya och flera olika system.
Då kommunikation i vår bransch, både internt och externt, är på både svenska och engelska är det viktigt att du läser, skriver och talar dessa språk obehindrat. Har du tidigare erfarenhet av att jobba med lagerhantering och lagersystem samt Excel är det dessutom meriterande.
Övrig information:
Tillträde till tjänsten är snarast möjligt med respekt för eventuell uppsägningstid. Skicka in din ansökan snarast, dock senast 2021-07-12. Vi genomför intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ansök via mail till job@letmerepair.se och bifoga CV och personligt brev.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Höglund, Operations Supervisor, via fhoglund@letmerepair.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linnea Andersson

Administrativ chef Sofia Uhrbom
073-787 57 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LETMEREPAIR NORDIC AB UPPSALA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2021
  • Ansök senast: 12 juli 2021

Besöksadress

HÅLLNÄSGATAN 15
UPPSALA

Postadress

HÅLLNÄSGATAN 15
UPPSALA, 75228

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023